
Text: Daniel Balcells / Fotos i Vídeo: Kia
El primer SUV 100% elèctric de Kia, l’e-Niro, completa la gamma ecològica del tot terreny asiàtic, que inclou també una variant híbrida i una altra híbrida endollable. Encara sense preu, arribarà al mercat espanyol durant el segon semestre de l’any.
S’ofereix en dues potències i capacitats diferents. La versió base (100 kW) compta amb un motor elèctric de 136 CV, una bateria de 39,2 kWh i 289 km d’autonomia. La de 150 kW ofereix 204 CV, 64 kWh i amplia el seu rang fins als 455 km.
Practicant una conducció especialment eficient i circulant en un entorn urbà, la marca afirma que l’e-Niro més potent -amb 395 Nm de par i una acceleració 0-100 en 7,8 segons- pot arribar als 615 km amb una sola càrrega.
Connectat a un carregador ràpid, recupera fins al 80% de la càrrega en menys de 45 minuts. A diferència d’altres models, la versió elèctrica compta amb el maleter més gran de la gamma: 451 litres (per 401 en el HEV i 324 al PHEV).
Disposa d’un sistema de frenada regenerativa per recuperar energia amb 5 modes: Off, Level 1, 2 i 3, i One Pedal, la posició de retenció més gran que permet conduir sense gairebé tocar el fre. Aquests nivells es seleccionen mitjançant unes lleves al volant.
FITXA TÈCNICA
- Motor: Elèctric
- Bateria: 64 kWh
- Potència màxima: 204 CV
- Par màxim: 395 Nm
- Velocitat màxima: 167 km / h
- Acceleració 0-100 km / h: 7,8 segons
- Autonomia: 455 km
- Emissions CO2: 0 g / km
- Llarg / Ample / Alt: 437/180/156 cm
- Pes: 1.812 kg
- Maleter: 451 litres
- Web: www.kia.es
- Llançament: juny 2019
Descarrega’t la revista a Apple Store o al Google Play