Home Actualitat KTM 1050 Adventure: ‘Travel’ enduro en estat pur
KTM 1050 Adventure: ‘Travel’ enduro en estat pur

KTM 1050 Adventure: ‘Travel’ enduro en estat pur

0
0

018_S.Mejias

La 1050 representa el model d’accés a la família Adventure, un model dinàmicament molt capaç, segur i lògic. Continueu llegint i sabreu per què.

Text: Sergi Mejías | Fotos: KTM

0003_FM_Adventure_1050_YM15No negarem que tot i ser el model més veterà de la família va ser el que ens va cridar poderosament l’atenció en la presentació de la família Adventure i, especialment, de la 1290 Super Adventure. No ho tenia fàcil però la 1050 Adventure ens va convèncer per la seva ‘senzillesa’, comportament dinàmic i confort.

Aprofitant l’arribada de la Super Adventure, KTM ha introduït diverses millores en les 1050 i 1190. En el cas de la protagonista d’aquesta prova destaquen els retocs en el motor de 95 CV per optimitzar-ne el funcionament, però sobretot la millora de l’accessibilitat. La 1050 Adventure és més baixa, amb una altura del seient de 850 mm, i més lleugera, ja que pesa 212 quilos i això és tradueix en un model més manejable.

Uns pneumàtics més petits i lleugers (Pirelli Tourance Next), el manillar regulable i més ample, i els estreps regulables (+/- 10 mm) la fan més fàcil de portar i ofereixen un millor control. Perquè és precisament aquesta la sensació que ens 2015-01-25 KTM adventure-468va transmetre des del primer moment. Els 95 CV donen molt de sí, amb una excel·lent resposta a baix i mitjà règim; no trobareu a faltar més potència.

El confort, l’estabilitat, la frenada i la seguretat són valors afegits en la 1050 Adventure, que compta amb ABS, control de tracció i modes de conducció que es regulen fàcilment des dels botons de la pinya esquerra. Només un apunt: si provant la 1190 i la 1290 va ser la 1050 la que ens va cridar poderosament l’atenció, imagineu-vos com va de bé; quant polivalent és i quines són les seves possibilitats. A més, teniu una immensa llista de Powerparts per adaptar-la a les vostres necessitats i gustos. I tot per 12.690 euros.

Ens ha agradat No tant
Comportament dinàmic Consum en conducció alegre
Confort en marxa
Accessibilitat
Ajudes electròniques
Limitable a 48 CV per a carnet A2

 Fitxa tècnica

Motor: Bicilíndric en V a 75º

Cilindrada: 1.050 cc

Refrigeració: Líquida

Alimentació: Injecció electrònica

Canvi: 6 velocitats

Potència màxima: 95 CV

Suspensió davantera: Forquilla WP de 185 mm de recorregut

Suspensió posterior: Monoamortidor WP de 190 mm

Fre davanter: Dos discos Brembo de 320 mm amb pinces de 4 pistons i ancoratge radial

Fre posterior: Disc de 267 mm amb pinça de dos pistons

Roda davantera: 110/70 19

Roda posterior: 150/70 17

Altura del seient: 850 mm

Capacitat dipòsit: 23 litres

Pes en marxa: 220 quilos

Preu: 12.690 euros

etiquetes:

Deixa el teu comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *