KTM 1290 Super Adventure: Autèntica referencia | | ElMotordeGirona.cat
Home Actualitat KTM 1290 Super Adventure: Autèntica referencia
KTM 1290 Super Adventure: Autèntica referencia

KTM 1290 Super Adventure: Autèntica referencia

0
0

Amb la Super Adventure, KTM colpeja en el segment Trail. Ho fa amb una moto carregada de tecnologia, potència, confort i molt d’equipament, però oferint sempre un caràcter esportiu en totes les facetes.

93690_1290_Super_Adventure_MY_2015

Text: Albert Alsina | Fotos: KTM, Schedl R, Mitterbauer H.

La marca de Mattighofen no s’adorm mai en la glòria i dos anys després d’haver creat la 1190 Adventure ha decidit fer un pas amb la seva germana tecnològica. No sense abans dotar-la del motor de la seva poderosa streetfighter (amb alguns canvis), per aconseguir una potència de 160 CV i un parell de 180 Nm, a més de suspensions electròniques, control d’arrencada en pendent, control de creuar i alguns altres gadgets.

Amb aquesta Super Adventure, KTM ofereix als seus incondicionals una moto de potència extraordinària, alt nivell de seguretat i de conducció esportiva sense cap tipus de fissura, per disposar de grans capacitats trail però sense renunciar a la genètica típica de la marca de color taronja.

Així, la firma austríaca ha creat la seva arma absoluta per explorar qualsevol racó del món sense haver de renunciar a res. Una màquina capaç de traslladar-nos amb seguretat, comoditat i prestesa cap el destí elegit.

93692_1290_Super_Adventure_MY_2015Altament esportiu. Amb la reputació esportiva d’una marca com KTM, poc es pot dir del xassís multitubular ultralleuger (de només 9,8 kg. de pes) que sempre ha utilitzat en els seus models trail per excel·lència. Tot i això, hem de destacar el seu basculant d’alta precisió i rigidesa, les llantes de radis, la frenada Brembo amb sistemes addicionals d’assistència (MSC amb MTC i C-ABS amb sensor d’inclinació), i el resolutiu amortidor de direcció WP.

Suspensió semiactiva. I això què vol dir? Doncs que una centraleta SCU adapta de forma continua i en temps real els nivells d’amortiguació per aconseguir un ajustament òptim del xassís en funció del sòl sobre el que es circula i l’estil de conducció. Aquests sistema utilitza sensors especials, com ara de carrera anterior i posterior i un acceleròmetre, permet triar entre quatre modes (Soft, Street, Sport y Offroad) i fins i tot té un sistema contra l’enfonsament durant una frenada forta per mantenir la moto en posició horitzontal; un gadget ideal quan es viatja en companyia.

Foto comptaquilometresMàxima informació. Amb la nova instrumentació firmada por VDO, la pantalla LCD central mostra múltiple informació en tot moment. És ajustable i permet seleccionar els diferents modes mitjançant un selector situat al costat esquerre del manillar, entre els que destaquen la pàgina de favorits, els modes de pilotatge MSC, el mode de la suspensió activa que se està usant, el nivell d’escalfament dels punys i el seient, i un llarg etcètera.

Fins a l’últim detall. El seu rendiment esportiu no es contraposa amb l’exigència de comoditat que, és clar, se li suposa a una ‘rutera’ d’aquestes característiques. És per això que la 1290 Super Adventure compta amb una ergonomia ajustable a cada necessitat del pilot, amb punts d’ancoratge del manillar, diferents altures del seient, dues posicions dels estreps, i fins i tot manetes ajustables en cinc posicions.  A més, els seients amb nova escuma més tova i encoixinat 3D, van dotats de calefacció.

93696_1290_Super_Adventure_MY_2015Llums de cuneta de LED. Són les primeres del món integrades en el dipòsit de gasolina. KTM ha tornat a sorprendre amb aquestes llums de cuneta consistents en tres segments LED connectats al sensor d’inclinació del sistema MSC. Depenent de l’angle d’inclinació, la llum s’encendrà en un, dos o tres sements per garantir al pilot la màxima visió perifèrica de la seva traçada en corba, per a una major seguretat.

Potència sense parangó. Amb la incorporació del propulsor heretat de la 1290 Super Duke R, aquesta grandiosa trail demostra no només ser poderosa sinó també dura i versàtil. 160 CV i 180 Nm de parell ja deixen entreveure que aquest motor pot ser usat en condicions esportives. I els enginyers de la marca austríaca han volgut optimitzar tot el seu rendiment amb una caixa de canvis amb la sisena marxa superllarga  (tipus ‘overdrive’) i cigonyal adaptat per a una suau resposta del motor. Compta amb embragatge antirebots, pistons forjats amb tecnologia de F1 per reduir masses i aconseguir més acceleració, i revestiment  DLC (Diamond-Like Carbon) en diferents elements per allargar a 15.000 quilòmetres els intervals de manteniment.

Deixa el teu comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *