

Sergi Mejías, des de Mallorca / Fotos: Sebas Romero
KTM sempre s’ha desmarcat de la competència per les seves creacions radicals sigui quin sigui el segment que abordi. I aquest cas no és una excepció amb la Super Duke GT, una superbike còmoda i amb maletes per viatjar a tot gas.
Base coneguda
La GT es basa en la R però amb tot un seguit de modificacions per adaptar-la a la seva nova faceta rutera amb una acurada ergonomia per fer-la més còmoda, maletes (no són de sèrie) i una pantalla regulable en alçada, entre d’altres
Potència a dojo

El motor també s’ha retocat per donar-li un altre caràcter. En aquest sentit la potència baixa dels 185 CV de la R als 173 CV però el par-motor augmenta fins als 144 Nm com 114 Nm disponibles des 3.250 rpm.
Equipament de cinema
Dins de l’equipament trobem ‘quick-shifter’ (assistent de canvi ràpid), control de tracció, maneres de conducció (Street, Sport, Rain i Off), C-ABS (amb assistent de frenada en corba), fre motor, suspensió semiactiva , llums led de corba, control de velocitat creuer, assistent de fre a costa, pantalla ajustable, control de la pressió dels pneumàtics i apagada automàtica dels intermitents.

Com va
Àgil i potent, aquestes són les primeres sensacions que destil·la aquesta ‘bèstia’ per viatjar ràpid. L’electrònica, fàcil d’ajustar al gust a través dels botons, resultada tota una ajuda per a gaudir sense límits. El consum mitjà a ritme alegre es va quedar en 7,1 litres als 100 km; no està malament. Ancorar i desancorar les maletes és un joc de nens, molt fàcil. Alguna cosa a millorar? La protecció aerodinàmica podria ser millor i a 120 km / h en sisena el desenvolupament queda llarg.
Ja en els concessionaris
La nova KTM 1290 Super Duke GT ja està en els concessionaris a un preu de18.586 euros. KTM ofereix un ampli catàleg d’accessoris per a la Super Duke GT anomenat Power Parts i per al seu usuari, Power Wear.
ANÀLISI

Ens ha agradat
- Part cicle
- Motor
- Electrònica
- Maneig maletes
No tant
- Protecció aerodinàmica
- Assistent de canvi sense reducció
FITXA TÈCNICA
- Motor: Bicilíndric en V a 75º
- Cubicatge: 1.301 cc
- Refrigeració: líquida
- Alimentació: Injecció electrònica
- Canvi: 6 velocitats
- Potència màxima: 173 CV
- Par motor: 144 Nm
- Alçada del seient: 835 mm
- Distància entre eixos: 1.482 mm
- Capacitat dipòsit: 23 litres
- Pes en sec: 205 quilos
- Preu: des de 18.586 euros
Gaudeix de l’article interactiu
Descarrega’t la revista a Apple Store o al Google Play