Tots ens hem imaginat en alguna ocasió a Marc Márquez formant part de l’equip oficial de KTM des que va anunciar la seva sortida d’Honda l’any passat. El seu passat en la marca austríaca en els seus inicis en el mundial i el pilar fonamental que és Red Bull en aquesta formació i en la carrera esportiva del cerverí dibuixaven un escenari perfecte que unia els dos camins. No obstant això, des de KTM veuen “poc realista” el fitxatge de Márquez actualment, així que queda pràcticament descartat.
“És un heroi d’aquest esport, el respecto molt i tenim molt bona relació, però, ara mateix, no és una opció realista. S’ha de tenir en compte que en Marc ho ha passat molt malament. Vaig parlar amb ell l’estiu passat i el seu desig era simplement trobar una moto amb la qual sabés que podia ser absolutament competitiu. Volia tornar al més alt amb aquesta moto i ho ha aconseguit. Per tant, no el veig canviant de marca de nou, cosa que significaria un començament completament nou per a ell”, responia Pit Beirer, director esportiu de KTM, sobre el possible fitxatge de Marc Márquez per a la temporada 2025. A més, el dirigent alemany ha assegurat en diverses ocasions que els encantaria mantenir als quatre pilots que tenen actualment, “malgrat que Augusto Fernández i Jack Miller estiguin tenint un rendiment certament pobre pel que requereix una plaça tan valuosa com és ser pilot a MotoGP”.
No obstant això, Beirer no descarta l’arribada de Jorge Martín, que viu una situació diferent. El madrileny va tornar a amenaçar a Ducati avisant que donaria “el meu talent a una altra gent si ells no em volen”, ja que fa quatre temporades que forma part de l’equip Prima Pramac amb l’objectiu, i la promesa per part dels italians, que amb un bon rendiment, acabaria vestint de vermell. Els de Borgo Panigale han incentivat aquesta estratègia esportiva, amb els exemples de ‘Pecco’ Bagnaia i Enea Bastianini, que si els seus pilots en equips independents rendeixen, tenen la possibilitat real d’arribar al Ducati Lenovo Team. L’indicat seguint aquesta filosofia seria Martín, i Bezzecchi està en el mateix procés, però la contractació de Márquez trencaria aquest equilibri.
Jorge Martín té les ofertes de KTM i Aprilia si, finalment, decideix abandonar Ducati i no pilotar la millor moto de la graella siguin quins siguin els colors que la decorin. Amb KTM ja hi té un passat a Moto2, però la seva història no va acabar de la millor manera. El pilot espanyol va trencar el contracte amb els austríacs per ascendir a MotoGP amb Ducati, i el cas va estar a punt d’arribar als tribunals. Pit Beirer assegura que, després de tres anys, “ho hem superat definitivament”, però que ells són “molt emotius” perquè hi posen “molt cor i ànima”, i que els va entristir que els deixés d’aquella manera. “Demano que no especulem amb els fitxatges de Martín o Márquez, seria presumptuós. Corren amb Ducati i tenen poques raons per a canviar de moto”, tancava el dirigent dels de Mattighofen.
El mercat de fitxatges és una partida d’escacs, i qualsevol declaració pot fer baixar o pujar la xifra dels futurs contractes que estan per firmar. Veurem si descarten realment a Márquez, ja que les informacions indiquen que ha rebut una oferta, i que el seu interès per Martín és molt major del qual demostren.
Text: Roger Amores / Fotos: Red Bull Content Pool