KTM desespera a Acosta i… Podria acabar en l’equip de Rossi?

El pilot murcià no ha tingut l’inici de temporada esperat i hi ha rumors d’una escapada cap al VR46
Pedro Acosta i Valentino Rossi en el ranx de l’italià. // Xarxes Socials
Roger Amores, periodista i redactor de El Motor de Girona.

Pedro Acosta i KTM no han tingut l’inici de temporada que esperaven. Després d’uns bons tests, on el murcià va estar realment a prop dels germans Márquez, tot feia pensar que seria una de les alternatives a Ducati, junt amb Jorge Martín, però no. Després de dos GP, Acosta es troba desè del mundial a 61 punts de Marc Márquez, havent registrat una sisena plaça i novena en les dues Sprint Race, i una caiguda a Tailàndia i una vuitena demarcació a l’Argentina en les curses de diumenge. Davant d’aquest escenari, Acosta comença a estar desesperat perquè veu que les esperances que tenia dipositades en KTM no estan satisfetes, i comencen a sonar els rumors d’una possible escapada cap al Pertamina Enduro VR46 Racing Team de Valentino Rossi.

Pedro Acosta en el box oficial de KTM a Termas de Río Hondo 2025. // Gold & Goose / Red Bull Content Pool

Pedro Acosta va assegurar que “no ens agrada ser en aquesta situació” a cap dels integrants de KTM. En primer lloc, va mencionar als seus companys, tots campions del món en altres categories i que han guanyat a MotoGP, però també als caps del fabricant austríac. “És clar que no m’agradaria estar així molt temps. Tocarà empènyer”, es limitava a dir el jove pilot sobre el seu futur. És important destacar la seva gran relació amb Valentino Rossi, amb qui parla des del seu debut a MotoGP i el de Mazarrón va desvelar que “em va ensenyar algunes coses perquè m’ajudessin”. A més, Acosta ja va estar a punt d’acabar en les files de la formació d’Il Dottore, la temporada 2021 quan va fer el seu ascens a Moto2, però és una opció que no es va concretar. “Vam parlar amb el VR46 i tenien una bona opció per a nosaltres, però era difícil per als patrocinadors”, explicava el Tauró de Mazarrón.

El seu representant, Albert Valera, va fer unes declaracions pel diari AS després del Gran Premi de Termas de Río Hondo, assegurant que la prioritat d’Acosta és KTM, però sense tancar la porta a buscar una alternativa per a guanyar si els austríacs no reaccionen. “Esperem que vagin molt bé les coses a KTM i puguem quedar-nos molts anys. Depèn de KTM. Pedro està compromès amb la marca i el seu objectiu és guanyar mundials amb KTM”, responia Valera. El representant va treure la responsabilitat al pilot i la va posar sobre les espatlles dels de Mattighofen: si voleu mantenir la vostra perla, heu d’espavilar. Pilotar una Ducati la pròxima temporada no seria una mala idea per a Acosta.

Pedro Acosta abans de comenár la cursa de Termas de Río Hondo 2025. // Gold & Goose / Red Bull Content Pool

Des del VR46 es freguen les mans amb aquesta possibilitat, però, de moment, no es mullen sobre una hipotètica arribada. Cal dir que, en cas que Acosta trenqués el seu contracte amb KTM al final d’aquesta temporada malgrat tenir vinculació per a més anys, en la formació de Rossi li podrien fer un lloc, ja que Franco Morbidelli ha de renovar al final del 2025. Pablo Nieto, cap de l’equip, va parlar d’aquesta possibilitat durant el GP de l’Argentina, mostrant el seu interès. “Acosta és un pilot que agrada, és clar. És un pilot molt, molt interessant, però ara no és el moment de parlar d’aquest tema”, avisava el fill de la llegenda Ángel Nieto. Per l’altra banda, el director de la formació, Uccio Salucci, mà dreta i amic íntim de Valentino Rossi, es va desfer en elogis parlant del murcià, però va preferir ser prudent. “Acosta és un pilot fantàstic, probablement el talent més gran que té MotoGP ara mateix. Però és massa aviat per a dir alguna cosa. Sincerament, mai hem parlat seriosament sobre la idea de fitxar-lo per al nostre equip”, confessava.

En tot cas, no és el moment de pensar en aquests rumors, ja que Acosta encara té 20 Grans Premis per davant en els quals haurà de córrer segur sobre una KTM. I encara hi ha un tema que el preocupa més a curt termini, i és el seu problema amb la síndrome compartimental. Ell espera que sigui com l’any passat en la primera cursa i que es curi sol, ja que seria un gran contratemps haver de passar per la sala d’operacions.

Text: Roger Amores / Fotos: Red Bull Content Pool i Xarxes Socials de Valentino Rossi

Total
0
Shares
Anterior
EBRO amplia la seva gamma amb nous híbrids endollables

EBRO amplia la seva gamma amb nous híbrids endollables

La marca espanyola EBRO fa un pas endavant en la mobilitat sostenible amb el

Posterior
Norris abraça el rol de favorit mentre Red Bull sospita de McLaren

Norris abraça el rol de favorit mentre Red Bull sospita de McLaren

Els austríacs tornen a dubtar de la legalitat de les pràctiques del fabricant de

També et pot interessar
Total
0
Share