KTM: entre velocitat i incertesa a MotoGP

Els austríacs presenten la seva increïble alineació immersos en un moment delicat empresarialment
Acosta, Binder, Bastianini i Viñales en la presentació de KTM per a la temporada 2025 de MotoGP. // MOTOGP
Roger Amores, periodista i redactor de El Motor de Girona.

KTM ha anunciat la seva increïble alineació de MotoGP amb quatre motos completament iguales, les dues oficials i les dues del Tech3. Pedro Acosta, Brad Binder, Maverick Viñales i Enea Bastianini, tots quatre amb els taronja i blau típics i el patrocini Red Bull. Tot això immersos en un moment empresarial més que delicat, fet que genera una gran incertesa sobre el projecte. És, segurament, l’equip més competitiu que han tingut mai, però la situació corporativa permetrà als austríacs ser a l’altura de la situació?

Acosta, Binder, Bastianini i Viñales en la presentació de KTM per a la temporada 2025 de MotoGP. // MOTOGP

Per començar, Stefan Pierer ha renunciat com a CEO, sent substituït per Gottfried Neumeister com a nou conseller delegat. No obstant això, Pierer continuarà formant part de la junta directiva de l’empresa. Pierer Mobility AG, empresa matriu de KTM, ha aprovat amb un 99% dels vots en una assemblea general extraordinària celebrada aquest dilluns a Munderfing una ampliació de capital amb l’emissió de 16,8 milions de noves accions a borsa. Això suposa un increment de gairebé el 50%, elevant el capital total fins als 33,8 milions. Amb un preu estimat de 18 euros per acció, la companyia podria assolir els 600 milions d’euros necessaris per satisfer els creditors i reforçar la seva estabilitat financera. Els austríacs respiren una mica més tranquils.

En la presentació de la temporada 2025 de MotoGP, han evitat al màxim parlar de la situació empresarial. Pit Beirer, director esportiu de KTM, ha volgut destacar la branca esportiva de la marca com a una solució, i no com a part del problema. “Som aquí per a córrer i ens prenem molt seriosament aquest campionat. La competició és una part molt important de l’ADN de KTM”, diu l’expilot, per a després destacar els recents èxits de la fàbrica en el Dakar i l’AMA Supercross. Aki Ajo, nou director del Red Bull KTM Racing, s’ha mostrat “entusiasmat” per a la nova temporada i ha valorat als pilots com a “molt forts i experimentats”.

La punta de llança del projecte serà Pedro Acosta, qui formarà part de l’equip oficial compartint box amb Brad Binder. “Jo no puc parlar ni puc centrar-me en el que ha passat a la fàbrica. El millor que puc fer per KTM és anar el més de pressa que pugui. Tenim coses interessants per provar a Malàisia”, respon el pilot de Mazarrón, qui assegura que tenen “la millor alineació que ha tingut mai KTM” i “potser la millor de la graella”. Els dos pilots del Tech3, Bastianini i Viñales, tindran exactament el mateix material que la formació oficial, i així s‘han presentat les quatre motos, sense distincions. Tots dos han tingut un discurs amb un perfil baix, parlant del procés d’adaptació a una nova moto típic, però molt optimistes amb les primeres sensacions que van tenir a Barcelona. “A Montmeló era molt ràpida. El millor és que quan pujo a la KTM em sento com a casa. És una moto que m’agrada”, reconeix el de Roses.

Pedro Acosta en la presentació de KTM per a la temporada 2025 de MotoGP. // MOTOGP

Així doncs, entre tota la incertesa que deixa la situació empresarial, el projecte de MotoGP comença amb molt optimisme i amb ganes de mostrar velocitat. S’haurà de veure si a l’hivern han pogut fer la feina necessària per a ser al capdavant aquesta temporada.

Text: Roger Amores / Fotos: MotoGP

Total
0
Shares
Anterior
La IX Volta Cales de l’Empordà obre la Copa Gironina de Regularitat

La IX Volta Cales de l’Empordà obre la Copa Gironina de Regularitat

Seixanta equips participaran en la prova, que recorrerà trams mítics del Baix

Posterior
KTM respira més tranquil·la a MotoGP

KTM respira més tranquil·la a MotoGP

Pit Beirer assegura la continuïtat al mundial malgrat que es va córrer el perill

També et pot interessar
Total
0
Share