Home Actualitat KTM Freeride E-SM: Alt voltatge
KTM Freeride E-SM: Alt voltatge

KTM Freeride E-SM: Alt voltatge

0
0

U0BjZuqYxnFNpcdwLd5lqZETFnOUQFnse8CkMEgGCNc,cphh1iioZuOemhqcxxw5dB2NNTykXuFb9UkF33i03do,GX9E_YGqO2xtC2TgPtkDsBjPLG4UfA_ANK1_VlRQ4aw,bc8XQniw6bIYJ

La nova Freeride E-SM és el pas natural de KTM dins les seves E-Bikes, un supermoto de carrer elèctrica que s’afegeix a la gamma de models de zero emissions que compta ja amb l’E-XC i l’E-SX d’off road. Pura excitació elèctrica.

Text: Sergi Mejías | Fotos: Francesc Montero / Sebas Romero / Arnau Montero.

Siguem sincers, quan KTM va llançar la Freeride E a més d’un li van assaltar els dubtes de les possibilitats reals de diversió d’una moto elèctrica. Jo vaig ser un d’ells. Només la fe o la creença que la marca austríaca no faria un pas en fals em va fer creure en les seves E-Bikes. Va ser provar-la per esborrar de cop els dubtes i creure en ella, amb els seus matisos. Després de començar per l’off road ara arriba el torn de l’asfalt amb l’E-SM, una moto realment divertida en la presentació de la qual comptem amb la companyia del gran Iván Cervantes.

1g0VTNcPd7beWqz6SqUVzCdVmc1dXb8o86dy1uKRorkCom us podeu imaginar, la nova E-SM pren la base de les seves germanes d’off però amb les consegüents variacions per adaptar-la a un ús asfàltic de carrer, com per exemple les llantes de 17 polzades calçades amb Pirelli Diablo Rosso, l’altura del seient que baixa de 910 a 880 mm, els intermitents i els retrovisors.

El motor elèctric amb refrigeració líquida continua sent la ‘mare dels ous’. Per fer-vos una idea, lliura un parell de 42 Nm mentre que la 250 EXC amb motor de combustió rendeix 40 Nm. Així doncs, les prestacions estan més que assegurades.

Un parell de pinzellades més i us deixem amb les impressions d’Iván Cervantes i la d’un simple mortal com el que us escriu això. Recordeu que la moto disposa d’un display on s’indica el nivell de la càrrega de la bateria i el mode de funcionament, ja que es pot triar entre tres: Mode 1 Economy, Mode 2 Standard i Mode 3 Advanced. I el color verd ens indica el màxim de càrrega mentre que el taronja baixa del 40 al 20% i el vermell, del 20 a 0%. I si parpelleja en vermell és que aneu més que justos.

Per posar-la en marxa i entrar en un nou món de sensacions n’hi ha prou girar la clau de contacte, prémer el botó d’arrencada i triar la manera de conducció. L’absència del so del motor, tenir els peus ‘lliures’, ja que els frens s’accionen amb les mans com en un escúter i el canvi és automàtic, marquen un punt i apart fent molt fàcil i divertida des del primer moment la seva conducció. Ja us avancem que al cap d’una estona t’oblides que no fa soroll i et deixes portar; la diversió està assegurada.

W2kyj4iJ5T2wJEUMVP_LHtb0tM82ohyi5bAaQuueMeo,-WmOLOlNDdbNKHTiUQIPSVS1VccgOUfgz-AIsxGxB9s,1Sjd5LO61ZKo-e56qHulk8Tj1tjkpLEFj8HQZVDM9Bk,RXRMgB2cRnA partir d’aquí cal valorar aspectes com el seu rang d’utilització, amb una autonomia d’entre una hora i 90 minuts, i el preu d’adquisició, de 11.497 euros. Però recordeu que no gastareu ni un euro en benzina i que carregar la bateria costa 80 cèntims. A més el manteniment és irrisori, sense oli, filtres, bugies … Ah! Per carregar la bateria al màxim trigareu 80 minuts o només 50 per disposar del 80%. I es pot conduir amb el carnet de cotxe.

De la mà d’Iván Cervantes. Més enllà de la nostra opinió sempre és important comptar amb algun col·laborador de la talla d’Iván Cervantes. El pilot ens explica que: “havia tingut l’oportunitat de provar-la fa uns mesos pels voltants del polígon de KTM però el dia de la presentació la vaig descobrir realment, m’ho vaig passar bomba. Es tracta d’una moto molt polivalent que et permet moure’t per la ciutat amb soltesa i fer el ‘gamberret’ arribat un moment, com vam poder fer en un ‘skatepark’ tancat al públic per a l’ocasió. Em va agradar el detall que en no fer soroll passes desapercebut al circular i quan t’atures en els semàfors. En carretera vam poder gaudir d’una part cicle àgil i divertida. Que no passi de 90 km/h de velocitat màxima té el seu què perquè en carreteres virades no cal i redueix el risc de tenir un ensurt si corres més. També és cert que amb l’autonomia que ofereix has de calcular el recorregut que fas durant el dia i els punts de recàrrega. La sensació és que va més de pressa l’evolució de les motos que el país en el sentit de la implantació de punts de recàrrega”.

n_HLzU5l6sIOv3jPRUARQyAGKYSDW5sK2eUksxUedQU,_0L0LfEPkkxZovpWOuxXKkNa3S7C3oP267wi7w5jZGo,1l5x_HZh5PZ6imlQnE5kbz8bxlpwsMJhxgJUYIJ3A5o,2pfrw_5KYb_UKI, en la mateixa presentació, KTM ens va portar a un tram d’enduro per provar de la versió d’off, que ja coneixíem i vam tornar a gaudir com nens. “La primera vegada que la vaig provar em va sorprendre gratament però en la presentació ja vas poder veure que faig el mateix que amb la meva moto: trialeres, salts, passar troncs, trams ràpids … Només t’has d’acostumar a la falta de soroll en accelerar per calcular la força que li estàs donant al motor però t’hi acostumes ràpid i és molt, molt divertida “. Paraula de Cervantes.

Fitxa tècnica:

Motor: Elèctric

Potència: 11 kW (15 CV) a 5.500 rpm

Potència màxima: 16 kW (22 CV) a 4.500 rpm

Parell motor: 42 Nm des de 0 rpm

Canvi: 1 velocitat

Temps càrrega 100%: 80 minuts

Temps càrrega 80%: 50 minuts

Suspensió davantera: Forquilla WP amb barres 43 mm

Suspensió posterior: Monoamortidor WP

Fre davanter: Disc de 260 mm amb pinça de dos pistons

Fre del darrere: Disc de 280 mm

Alçada del seient: 880 mm

Pneumàtic davanter: 100/80 17

Pneumàtic del darrere: 130/70 17

Pes en marxa: 111 quilos

Preu: 11.497 euros

etiquetes:

Deixa el teu comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *