KTM travessa un molt mal moment per una crisi financera de la fàbrica després d’un excés de producció i un descens de les vendes. Aquesta situació afecta a totes les branques de la marca, i la secció de competició, en especial MotoGP, n’és una de les afectades. Segons informa Motorsport.es, els austríacs congelen el desenvolupament del prototip de la temporada 2025 durant tot l’hivern i, com a mínim, fins al test de pretemporada de Sepang del mes de febrer. Aquesta acció és una mesura límit per a salvar el projecte.
En l’últim Gran Premi de la temporada, el celebrat en el Circuit de Barcelona-Catalunya, els alts càrrecs de KTM ja es van reunir amb els seus treballadors en el box taronja i van enviar un missatge de calma, assegurant que la seva continuïtat en el mundial no corre perill. A més, van assegurar que la mesura de contenció de despeses s’està portant a terme des de fa temps. Una mostra clara d’aquesta estratègia és la moto que van desvelar en el test de Barcelona, amb una RC16 que només presentava un xassís nou, dues cúpules i els dos pilots provadors, Dani Pedrosa i Pol Espargaró, no van participar en aquestes proves.
Malgrat el missatge que van transmetre els alts càrrecs de l’empresa, l’organitzador del mundial de MotoGP, Dorna Sports, no ho té tan clar, hi ha dubtes. La situació de KTM fa desconfiar que puguin tenir quatre motos oficials en pista; les dues del box de fàbrica i les dues del Tech3. Així i tot, el grup liderat per Stefan Pierer considera clau la branca esportiva per a les seves xifres de vendes, i la desaparició d’aquesta divisió suposaria un problema encara més gran. També, s’ha aturat el desenvolupament de la moto de la temporada 2027, quan entra en vigor el nou reglament de MotoGP.
A principis de la setmana passada es va fer públic l’inici del concurs de creditors, amb un deute de quasi 6.000 milions d’euros. A més, es va confirmar la xifra de 650 milions per a fer front als pagaments a mitjà termini i l’estoc de 130.000 motos sense vendre. KTM passa per hores molt baixes.
Text: Roger Amores / Foto: KTM i Tech 3