Maverick Viñales va tenir un rendiment magnífic el diumenge a Qatar. Després d’una cursa en la qual va arribar a liderar per davant de Marc Márquez i va finalitzar segon darrere seu, el de Roses va rebre una penalització per la pressió dels pneumàtics, sent la catorze la seva posició final. No obstant això, Maverick es va mostrar molt satisfet per haver trobat una línia a seguir, i va explicar a Márquez i Francesco Bagnaia les sensacions amb la seva nova KTM. A més, els pilots de la marca austríaca van deixar uns grans registres pel que fa a velocitat punta; els millors de la graella.

Márquez li preguntava amb un somriure picaresc si avança millor amb la KTM, mentre miraven les accions de la cursa, més concretament, el moment en el qual el gironí el superava a ell. “És molt més fàcil. Corre el doble. Mira com corre! Puc frenar més tard, però no gira. En la recta anava molt de pressa”, desvelava un Viñales clarament feliç del seu rendiment a Qatar. ‘Pecco’ li va explicar que rodar al darrere d’una KTM és complicat “per les turbulències”. En la llista de velocitats màximes de tot el cap de setmana, la marca austríaca té dues motos en les dues primeres places, amb Brad Binder davant de Pedro Acosta, la de Viñales en la novena plaça i Enea Bastianini onzè; totes quatre en la primera meitat de la graella.
Pedro Acosta va provar els settings de Viñales perquè “sembla que té més tracció”, però no va ser una decisió encertada. “Hem volgut posar més pes darrere en la moto, més com la posició natural de Maverick. Hem canviat el suport del dipòsit, el suport del cul, ho hem mogut tot cap enrere. Ens ha trastocat els plans a partir de la volta set. Quan començava a tenir una mica de spin, me n’anava cap enrere i els semimanillars em quedaven molt lluny. No tinc els braços molt llargs i a mesura que me n’anava més i més enrere en la moto, els semimanillars se’m quedaven més lluny”, relatava un Acosta que va haver d’anar tot seguit directe al fisioterapeuta pels problemes a l’avantbraç que l’estan perseguint enguany.

Per l’altra banda, Enea Bastianini, company d’equip de Viñales, va finalitzar onzè després d’una mala qualificació el dissabte, aspecte que creu que han de millorar perquè si no “estem destinats a fer caps de setmana mediocres”. Sorprenentment, el de Rímini va insinuar que KTM té un tracte preferencial amb Maverick Viñales, assegurant que pilota un prototip diferent, però no va anar més enllà en la seva acusació. “Maverick està utilitzant una moto diferent de la nostra, però, de moment, no puc parlar del tema perquè no m’han deixat utilitzar-la. Així i tot, el que ha fet avui Maverick és també més mèrit seu, no només de la moto. S’ha adaptat a la moto i ha anat de pressa de seguida”, explica l’italià.
Un moment delicat per a KTM, ja que, mentre travessen una situació empresarial complicada, no acaben de trobar el camí a seguir a MotoGP. De moment, almenys tenen un prototip que corre. Ara falta tota la resta.
Text: Roger Amores / Fotos: Red Bull Content Pool i MotoGP