Home Actualitat KTM RC 125: Somni de joventut.
KTM RC 125: Somni de joventut.

KTM RC 125: Somni de joventut.

0
0

KTM_principal

La novedosa RC 125 té tots els bons arguments per fer realitat els somnis motociclistes dels més joves i atrevits.

Text: Sergi Mejías | Fotos: KTM, F. Montero i  S. Romero.

Cada generació té un model de moto que li ha marcat la joventut. Que ha sigut la referència, la més desitjada i la protagonista de capítols onírics amb olor de benzina. I la KTM RC 125 està destinada a marcar una època entre les esportives de iniciació. Si voleu saber perquè, aquí us ho expliquem.

KTM_accióAmb la empremta de KTM. La firma de Mattighofen s’ha forjat una imatge de marca extrema i radical, dos valors poderosos pels més atrevits i, per suposat, pels més joves. La RC 125 és una rèplica de la superbike RC8 1190 R, una inesgotable font de sensacions esportives. Igual que la Duke 125, la RC 125 destil·la una imatge única i captivadora, amb detalls com ara els intermitents davanters integrats en els retrovisors i invisibles si no estan en funcionament. L’excel·lència dels seus components és un altre valor afegit per somiar despert, ja que els 4.399 euros que costa és un preu que no està a l’abast de tots els ‘teenagers’. Un factor que la fa ser més exclusiva i més desitjada.

KTM_detall2Una part cicle superior. La RC 125 neix sustentada a partir de la part cicle de la RC 390, que després d’haver sigut presentada al Saló de Milà al costat de la seva germana veurà ben aviat la llum. De part cicle, doncs, va més que sobrada amb un xassís multitubular i una direcció una mica més tancada que en la Duke. Un detall és el xassís decorat en color taronja, senyal de identitat dels models R de totes les KTM. Una forquilla invertida amb barres de 43 mm de diàmetre i un monoamortidor posterior, tots dos firmats per WP, eleven la qualitat dels components.

Una joia de motor. La més recent creació de KTM per a l’asfalt arriba impulsada per un motor molt ben conegut i de solvència contrastada. Es tracta del mateix monocilíndric de quatre temps i refrigeració líquida que munta la Duke 125. Podria donar més potència però a Àustria van decidir deixar-lo en el límit delks 15 CV per tal de poder ser conduïda als 16 anys amb carnet A1. Té com a valors la suavitat de funcionament, l’alegria a règim mitjà i alt, i un consum limitat.

KTM_detall4L’ ABS és de sèrie. La seguretat emergeix com un dels bons
arguments d’aquesta moto amb la presència del ABS com element de sèrie. En aquest cas, amb l’última versió de Bosch 9M, que destaca pel seu poc volum i lleugeresa, a més de les prestacions. KTM li dóna un valor afegit amb un sistema desconnectable, per si es vol fer una conducció esportiva ‘a pèl’ arribant fins i tot a blocar la roda del darrere. L’equip de frens està format per un disc davanter de 300 mil·límetres amb pinça de quatre pistons i disposició radial, mentre que al darrere hi ha un testimonial disc de 230 mm amb pinça d’un pistó.

 

KTM_detall1Deixeu-la al vostre gust. Les línies Power Parts i Power Wear són opcions per personalitzar la KTM i vestir i sentir els colors de la marca a través de la roba, accessoris i complements. En aquest cas, la marca austríaca presenta el pack Style, que entre altres coses consta d’una gràfica més atractiva, suport de matrícula més curt i seient més ergonòmic. Al pack Race hi trobem un seient monoplaça, la cúpula més embolcalladora, estreps regulables i l’imprescindible escapament Akrapovic. Una maleta tova, el suport per al navegador i un protector de dipòsit també són disponibles en les Power Parts de la RC 125.

Fitxa tècnica

Motor: 1 cilindre, 125cc, 4 temps, 4 vàlvules

Refrigeració: Líquida

Alimentació: Injecció electrònica

Canvi: 6 velocitats

Potència màxima: 15 CV a 9.500 rpm

Parell màxim: 11,8 Nm a 8.000 rpm

Altura del seient: 820 mm

Distància entre eixos: 1.340 mm

Pneumàtic davanter: 110/70 17

Pneumàtic posterior: 150/60 17

Dipòsit gasolina: 10 litres

Pes en marxa: 140 quilos

Preu: 4.399 €

etiquetes:

Deixa el teu comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *