Home Actualitat KTM RC390: Amb genètica de carreres.
KTM RC390: Amb genètica de carreres.

KTM RC390: Amb genètica de carreres.

0
0

La nova RC390 és la bomba, tota una ‘supersport’ destinada a usuaris amb carnet A2. En voleu saber més d’ella? Dons aneu fent lliscar el dit i us sorprendreu.

92527_KTM_RC_390_Static

Text: Sergi Mejías | Fotos: KTM

El món de les carreres forma part de la genètica de KTM. Totes les creacions de la firma austríaca són úniques per sí mateixes, amb una marcada personalitat i un enfocament radical. I la RC390 no tenia per que ser diferent. És per això que esteu davant el model de més prestacions dirigit a l’usuari de carnet A2.

81004__RSC6323_B.tifComponents de primera.  La RC8 R, el seu model de ‘superbikes’, ha servit d’inspiració per donar vida a la RC390. Un xassís multitubular pintat de color taronja, uns components de primera com són els frens Brembo, les suspensions WP i els pneumàtics Metzeler, i el conegut motor que ja equipa la Duke 390 són l’estructura d’aquesta esportiva essencial. Una moto que rendeix 44 CV de potència i amb prou feines pesa 165 quilos en ordre de marxa.

Espaiosa. Quan estem al seu damunt, la RC390 se’ns mostra espaiosa. La posició de conducció és esportiva però sense resultar sacrificada, mentre que el seient de l’acompanyant queda integrat dins les línies del carenat, accentuant la imatge de moto de carreres. Només de girar la clau de contacte cobra vida un quadre d’instruments digital que inclou nivell de gasolina i marxa inserida. El funcionament de l’embragatge i del canvi resulta suau, detall que s’agraeix si la utilitzem a diari.

92515_KTM_RC_390_DetailsQuin motor! El motor d’aquest 390 no destaca per la seva resposta a baix règim, tot i que dóna una empenta suficient per moure’s sense problemes dins la ciutat. És a partir de les 5.000 rpm fins les 9.000 rpm quan aquest monocilíndric dóna el millor de sí mateix, oferint una conducció molt esportiva. I és que la relació entre pes, 165 quilos, i potència, 44 CV, és definitiva.

Més que suficient. La moto es nota àgil i canvia de direcció amb rapidesa. Els frens, amb ABS de sèrie, fan la seva feina malgrat que possiblement un doble disc davanter milloraria el seu rendiment. La RC390 arriba als 175 km/hora de velocitat màxima, més que suficient per disfrutar-la en un circuit. Ara bé, el millor és el consum, que segons l’ordinador se situa en una mitja de 4 litres cada 100 quilòmetres, un detall important ja que el dipòsit és de només 10 litres.

92505_KTM_RC_390_DetailsEn resum, la nova RC390 és una esportiva pura, reduïda a l’essencial per gaudir de la conducció. Això sí, abans caldrà pagar 5.398 euros, el peatge per disfrutar de la moto amb millors prestacions de la categoria A2.

Fitxa tècnica.

Motor: Monocilíndric, 4 vàlvules

Cilindrada: 375cc

Refrigeració: Líquida

Alimentació: Injecció electrònica

Canvi: 6 velocitats

Potència màxima: 44 CV

Suspensió davantera: Forquilla WP amb barres de 43/125 mm

Suspensió posterior: Monoamortidor regulable de 150 mm

Fre davanter: Disc de 300 mm amb pinça Brembo de quatre pistons

Fre posterior: Disc de 230 mm amb pinça d’un pistó

Altura del seient: 820 mm

Capacitat dipòsit: 10 litres

Pes en marxa: 165 quilos

Consum mitjà: 4 litres/100 km

Velocitat màxima: 175 km/h

Preu: 5.398 euros

etiquetes:

Deixa el teu comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *