Home Actualitat Kymco Xciting 400i ABS: Cercle tancat.
Kymco Xciting 400i ABS: Cercle tancat.

Kymco Xciting 400i ABS: Cercle tancat.

0
0

Amb el mercat de les dues rodes en clara i sostinguda recuperació, resultat del bon reclam que actualment representen els escúters, Kymco ha decidit incorporar el millor sistema de frenada ABS del mercat, el Bosch 9, a l’esportiu i alhora utilitari Xciting 400i, que dotat d’aquest dispositiu guanya en seguretat.

Kymco_6

Text: Albert Alsina | Fotos: Kymco

Tecnologia d’avantguarda. Acoblar el millor mòdul que ara com ara hi ha en antiblocatge de frens, el Bosch 9, és la millor solució que es pot aportar a un escúter que de per sí mateix gaudeix d’una gran acceptació entre el públic. Es tracta d’un sistema de dos canals, dissenyat específicament per a motos, les prestacions del qual estan fora de dubtes ja que també el trobem en motos esportives d’alta cilindrada. Aquest mòdul només pesa 700 grams i queda encabit en la zona de tren davanter del Xciting 400i, també perquè el seu reduït volum de 0,4 litres ho permet. Tot sense restar gens ni mica de prestacions i, en canvi, intervenint de manera fonamental en la seguretat gràcies a un tacte i una potència de frenada excepcionals per a un escúter cilindrada mitjana. A més, aquest nou Kymco compta amb doble disc davanter tipus ‘wave’ de 280 mil·límetres de diàmetre i pinces d’ancoratge radial. El disc posterior té 240 mm i conductes de trenat metàl·lic per incrementar la resistència de la frenada, i també el seu tacte.

Kymco_2Al gust europeu. Els genials traços del dissenyador italià Massimo Zaniboni (Arkema) vesteixen aquest escúter de Kymco. En el frontal destaca la doble òptica LED Daylight -de gran capacitat lumínica- tecnologia aplicada també a la resta de llums per estalviar energia, augmentar la vida de la bateria i proporcionar més visibilitat quan les condicions ho requereixen. El quatre d’instruments també és de nova factura.

SK80 de tercera generació. El motor d’aquest escúter és el SK80 de tercera generació, amb arquitectura monocilíndrica de 4 temps, que proporciona 36 CV a 7.500 rpm i 36 Nm. Està refrigerat per líquid i alimentat per la finíssima injecció electrònica japonesa Keihin. És d’allò més innovador que actualment hi ha disponible en aquest segment i proporciona una empenta constant en tota la corba de potència. Incorpora un  cigonyal que gira dins el mateix cilindre i que gràcies a les peces mòbils alleugerides minimitza les inèrcies.

Kymco_5Reputació ben coneguda. El Kymco Xciting 400i ABS compta amb un ben conegut bastidor multitubular de rigidesa excepcional, que contribueix a que el conductor d’aquest escúter percebi una maniobrabilitat superior tant dins la ciutat com en carretera i aporta estabilitat a alta velocitat, amb el toc just d’esportivitat en carreteres sinuoses. Aquí hi juguen un paper fonamental les suspensions -apartat on destaquen la forquilla davantera amb barres de 41 mil·límetres i el renovat ajustament de la suspensió posterior- i l’altura de les rodes, de 15 polzades la davantera i 14 la posterior, ambdues amb pneumàtics de perfil de 70 mm, que permeten que el conductor freni amb molta confiança i que l’estabilitat en les rectes sigui d’allò més notable.

Fitxa tècnica.

Motor: Monocilíndric de 399 cc i 4 temps.

Refrigeració: Líquida.

Alimentació: Injecció electrònica.

Canvi: Variador automàtic.

Potència màxima: 36 CV a 7.500 rpm.

Parell màxim: 37 Nm a 6.000 rpm.

Altura del seient: 815 mm.

Distància entre eixos: 1.570 mm.

Pneumàtics: 120/70 15, 150/70 14.

Dipòsit gasolina: 12,5 litres.

Pes en buit: 200 quilos.

Preu: 5.910 €.

etiquetes:

Deixa el teu comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *