La calculadora de Norris per a ser campió aquest cap de setmana

El pilot podria endur-se matemàticament el títol de F1 en el GP de Qatar
Lando Norris celebrant un podi la temporada 2025. // F1
Roger Amores, periodista i redactor de El Motor de Girona.

El mundial de F1 és en la recta final, i encara està per decidir el campió. A dues cites de la cloenda i amb 58 punts en joc, Lando Norris és el líder de la classificació general de pilots amb 24 punts d’avantatge sobre el seu company d’equip, Oscar Piastri, i Max Verstappen. Si els dos McLaren no haguessin patit la sanció en el GP de Las Vegas, la situació seria encara més favorable pel britànic: estaria 42 punts per sobre del de Red Bull i 30 de Piastri. Tenint en compte que aquest cap de setmana, en el GP de Qatar, també se celebra una cursa a l’esprint, què necessita Lando Norris per a ser campió en la penúltima cita de l’any?

Els tres aspirants al títol de F1 la temporada 2025, Lando Norris, Oscar Piastri i Max Verstappen. // F1

És important recalcar que abans de visitar Qatar, queden 58 punts en joc en la F1, però després d’aquest cap de setmana seran 25. Això significa que més de la meitat dels punts que resten es reparteixen aquesta setmana. Davant d’aquest escenari, realment Lando Norris té el triomf molt a prop, ja que sumant dos punts més que els seus rivals al final del GP seria campió, i guanyant la cursa de diumenge seria campió amb un marge de 25; en cas d’empat a punts seria campió pel nombre de victòries, actualment empatat amb Piastri. Mantenint la distància o no perdent massa terreny es deixaria un escenari més que positiu per a l’última cursa a Abu Dhabi.

Així doncs, Lando Norris serà campió a Qatar si:

  • Treu dos punts o més al llarg del GP a Oscar Piastri i Max Verstappen.
  • Treu un punt als seus dos rivals havent guanyat la cursa de diumenge.
  • Suma tres punts dissabte en la cursa esprint i guanya diumenge.
  • Guanya l’Sprint Race i finalitza per davant dels seus rivals diumenge.
  • No perd punts en l’Sprint Race i finalitza en els punts per davant dels seus rivals diumenge.
  • Si guanya diumenge i els seus rivals no guanyen l’esprint (o si el guanyen, però no són segons diumenge).

En cap cas Lando Norris podria ser campió del món dissabte, ja que, encara que guanyés i els seus rivals no puntuessin, restarien 50 punts per repartir i la distància seria de 32. A més, només el líder de la classificació podria endur-se el títol a Qatar perquè si Max Verstappen o Oscar Piastri fan el cap de setmana perfecte i el britànic no puntua, el marge seria de només 9 punts d’avantatge amb 25 en joc; a Qatar, o Norris es corona o s’allarga la lluita fins a Abu Dhabi.

Text: Roger Amores / Fotos: F1

Total
0
Shares
Anterior
Audi integra Disney+ als seus vehicles i salta a la gran pantalla amb la nova pel·lícula “TRON: Ares”

Audi integra Disney+ als seus vehicles i salta a la gran pantalla amb la nova pel·lícula “TRON: Ares”

Audi fa un pas més en la digitalització de l’habitacle amb la integració de

Posterior
Revolució a Aston Martin: Adrian Newey, nou cap de l’equip

Revolució a Aston Martin: Adrian Newey, nou cap de l’equip

Després d'un terrible 2025, els britànics aparten a Andy Cowell, qui serà el nou

També et pot interessar
Total
0
Share