Des de l’organització del Dakar s’han proposat que l’edició del 2024 sigui la més exigent dels últims anys. De fet, David Castera, director del Dakar, va assegurar que havien preparat el recorregut més dur des del 2005, tenint en compte que és una competició que ja destaca per la seva dificultat. L’anàlisi que han fet els professionals sobre el recorregut, és que les etapes prèvies al descans del dissabte 13 de gener són les més complicades, i que a partir de l’equador, les proves seran més senzilles.
“Amb tot el que queda per davant, continuar a prop de les posicions capdavanteres està bé. Cal arribar vius i amb opcions al dia de descans i, si és així, es decidirà la setmana que ve”, explicava Carlos Sainz després de la segona etapa. I no és el primer que es marca l’objectiu de sobreviure en la primera meitat. A més, la prova prèvia al descans és la marató de 48h, que serà la més extrema i que pot acabar amb les aspiracions d’algun dels favorits al trofeu Touareg. La sortida el dia 11 ben aviat fins a l’aturada a les 18h, quan s’hauran de dirigir al bivac més proper. Un cop allà, el cotxe entrarà en un parc tancat on no podrà ser modificat ni reparat per mecànics, i els participants estaran pràcticament aïllats del món. El següent dia, la segona part de la marató. Els que sobrevisquin a aquesta doble jornada podran competir per la victòria.
En la segona meitat, els recorreguts són menys exigents, i s’espera que sigui on els pilots posin l’extra per marcar els millors temps. No obstant això, són previsions sobre el paper, i s’haurà de veure si realment baixa molt la dificultat. I, recordem, és el Dakar, i no hi haurà ni un quilòmetre senzill.
Text: Roger Amores / Fotos: Red Bull Content Pool