La desastrosa Sprint de Bagnaia a Le Mans ja té explicació

Ducati assegura que no va haver-hi problemes tècnics en la moto

‘Pecco’ Bagnaia va viure una Sprint Race desastrosa el dissabte passat a Le Mans. Una mala sortida en què se li va aixecar la roda del darrere en múltiples ocasions i va perdre diverses posicions, i un recte que va fer en un revolt el van condemnar a abandonar. El bicampió del món va explicar que des de la volta de formació va tenir males sensacions amb la moto, “feia coses raríssimes”, i tothom va interpretar que havia tingut problemes tècnics. No obstant això, Davide Tardozzi ha desvelat que l’electrònica de la Desmosedici de Bagnaia va funcionar perfecte i que l’únic motiu de la davallada de l’italià va ser les seves males sensacions.

En primer lloc, és important explicar que Bagnaia va córrer amb la segona moto, ja que la primera no estava llesta per una caiguda en la Q2. Encara que miren que les dues motos siguin sempre iguals, és impossible calcar-les, així que les males sensacions que ha exposat Tardozzi poden venir d’aquesta situació. Un problema que el tècnic italià creu que “es pot tornar a repetir pequè no provem gaire la segona moto”, però que en teoria no hauria de passar de nou.

“L’electrònica no va sofrir cap problema. Desgraciadament, no tenia el mateix feeling que amb la primera moto. Sempre intentem que les màquines siguin iguals, però potser els reglatges no eren perfectes; les seves sensacions no eren les mateixes. El problema es va deure també a una mala sortida. La moto va pujar, i quan la roda davantera va tornar a tocar el terra, el dispositiu d’altura es va desactivar, així que Pecco va perdre moltes posicions. Després se’n va anar recte i es va acabar la seva carrera”, detalla Tardozzi.

Així doncs, l’error en qualificació de Bagnaia anant per terra i la mala sortida, segurament provocada per la manca de sensacions amb la segona moto, el van condemnar a un nou zero en Sprint Race i, segons ell, a no sentir-se prou fort en la cursa del diumenge, fet que el va deixar en la tercera plaça.

Text: Roger Amores / MotoGP

Total
0
Shares
Anterior
Marc Márquez i els motius que poden haver canviat el seu futur

Marc Márquez i els motius que poden haver canviat el seu futur

El cerverí ha reobert la porta a la seva arribada al Prima Pramac

Posterior
L’atac final de Norris no és suficient per evitar una nova victòria de Verstappen

L’atac final de Norris no és suficient per evitar una nova victòria de Verstappen

El neerlandès guanya i l'australià i Leclerc l'acompanyen al podi d'Imola

També et pot interessar
Total
0
Share