Home Actualitat La deslocalització de gestors de flotes motiva que les matriculacions de turismes tanquin l’any 2018 amb una lleugera davallada del 2,8%
La deslocalització de gestors de flotes motiva que les matriculacions de turismes tanquin l’any 2018 amb una lleugera davallada del 2,8%

La deslocalització de gestors de flotes motiva que les matriculacions de turismes tanquin l’any 2018 amb una lleugera davallada del 2,8%

0
0

Cinc municipis catalans concentren aquest impacte, amb una pèrdua de matriculacions de l’ordre de les 16.000 unitats, segons un estudi de FECAVEM. A partir de setembre es va produir el canvi de tendència en el mercat. El mes de desembre finalitza amb una baixada del 14,9%
El mercat de la motocicleta tanca l’exercici 2018 amb un increment de matriculacions del 10,1% versus l’any 2017

Sector de l’automoció. Dades generals de matriculacions
Un anàlisi propi elaborat partint de les dades facilitades per Marketing System Iberia (MSI) i que figuren en el següent quadre, evidencia un total de matriculacions del conjunt del mercat d’automoció lleugerament inferior en un 1%, respecte a l’any 2017. Per mercats, els automòbils de turisme baixen un 2,8%, el sector de les dues rodes i quads puja un 10,1% i els vehicles industrials i comercials baixen un 4,2%.

La deslocalització dels gestors de flotes està penalitzant el mercat català de turismes i vehicles d’empresa gestionats per flotes. L’evolució del mercat català ve marcada per la pèrdua de pes específic dels gestors de flotes amb seu al territori. El motiu és tributari i econòmic, doncs es pretén evitar la tributació derivada de l’Impost que grava les emissions de diòxid de carboni (CO2). Les grans flotes operen algunes en el canal empresa i altres en el canal llogater i gestionen el seu parc mòbil matriculant els seus vehicles en les seves sucursals, atenent al principi jurídic de llibertat d’establiment mercantil.

Automòbils de turisme

A Catalunya, aquest mes de desembre, les matriculacions de turismes han tancat amb un total de 13.601 unitats, el que representa una baixada del 14,9% respecte el mes de desembre immediatament anterior. És una dada que confirma un canvi de tendència iniciat el mes de setembre. A principis d’any, el mercat català de turismes 2018 va arrencar amb força fins el mes de setembre i a partir de llavors, ha anat perdent impuls, frenant la seva empenta.

L’any 2018 tanca amb un total de 185.148 unitats, quedant per sota a l’any anterior en un 2,8%. Mentrestant, el comportament del mercat espanyol manté un creixement acumulat anual del 7%.

Un anàlisi per canals evidencia la pèrdua de pes específic dels canals empresa i de lloguer. La nostra associació ve advertint que en els darrers mesos, els gestors de flotes que es concentren en unes poques poblacions de Catalunya, han deslocalitzat per evitar l’anunciat Impost que grava les emissions de diòxid de carboni, principalment. De fet, cinc municipis concentren una caiguda de matriculacions de vehicles de flotes, de més de 16.000 turismes.

En còmput anual i fent balanç de l’activitat dels concessionaris d’automòbils en el decurs de l’any 2018, podem destacar que els seus canals que els són propis (particular i empresa), han mantingut els índexs dels anys anteriors, circumstància que hem de qualificar com a positiu. En el sector, el que una flota gestioni els seus vehicles des de Catalunya o des d’un altra indret, no afecta directament.

Per províncies, Barcelona presenta una baixada percentual del 16,5% el mes de desembre. L’acumulat anual queda per sota respecte l’any 2017, xifrat en 5%. Les altres tres províncies marquen també indicadors mensuals negatiu. Per aquest motiu, el total català baixa un 2,8% respecte al mateix període acumulat de l’any 2017.

La deslocalització de flotes ha rebaixat el pes del mercat de turismes català en el conjunt espanyol: en el moment del tancament de l’any 2017, el pes català respecte al conjunt de l’Estat, va ser del 15,4% i l’any 2018 ha estat del 14%.

El mes de desembre, el canal particular ha baixat un 15,9%, però en canvi, l’acumulat anual presenta un resultat percentual del 3,8% positiu. Aquesta dada acumulada es pot qualificar atenent a l’evolució del mercat, com bona per l’activitat de les concessions d’automòbils. El pes específic del canal particular en el mercat català agafa més rellevància, atenent a la pèrdua d’empenta dels altres dos canals.

A Catalunya, durant el mes de desembre, la motorització preferent del mercat és la de gasolina (68%). 68 de cada 100 automòbils de turisme matriculats a Catalunya el mes de desembre, van equipats amb motor de gasolina. El dièsel continua es situen en un 22,8%, El vehicle amb motor elèctric representa un 0,9%. Aquests són els únics que no usen motor de combustió interna i els únics que superarien la prohibició, en els termes actuals que preveu l’avantprojecte de llei anunciat pel Govern espanyol. Les motoritzacions alternatives representen un 8,19%, que és la suma d’automòbils híbrids elèctrics (7,5%), automòbils motoritzats amb gas (1,7%) i elèctrics purs (0,6%).

El mercat de la motocicleta, a Catalunya

Aquest mes de desembre, a Catalunya s’han matriculat un 16,8% més de motocicletes que el mes de desembre de l’any anterior. A la província de Barcelona -que concentra més d’un 80% de les matriculacions de motocicletes-, s’han matriculat el mes de desembre un total de 2.120 motocicletes, que respecte al mateix mes de l’any anterior, un 13,6% més.

A Catalunya, l’any 2018 s’han matriculat 41.861 motocicletes, un 12,6% d’augment respecte l’acumulat de l’any 2017. Aquesta dada reflecteix un excel·lent comportament del mercat.

Deixa el teu comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *