Tal com és sabut per tothom des de la seva arribada al Gresini Racing Team, Marc Márquez pilota una Ducati un any antiga respecte a la de l’equip oficial i el Prima Pramac. Però no només ell, el seu germà Alex, Marco Bezzecchi i Fabio Di Giannantonio. Aquesta és la Desmosedici GP23, amb la qual ‘Pecco’ Bagnaia va guanyar el mundial la temporada passada i Jorge Martín el va disputar fins a l’última cursa. No obstant això, l’actualització d’aquest any, la Desmosedici GP24, ha evolucionat notablement, i Bagnaia la va definir com a “perfecta”. Amb el seu duel contra Márquez a Jerez ha aparegut el debat de la gran superioritat del nou prototip, però és realment així?
La persona indicada per respondre aquesta pregunta és Gigi Dall’Igna, l’artífex d’aquestes dues motos. El director general de Ducati Corse ha explicat la diferència entre les dues motos. “Entre la GP23 i la 24, enguany la diferència és una mica major que en anys anteriors. Després, per descomptat, depèn dels circuits, i, per exemple, aquí a Jerez la diferència era menor”, desvelava l’enginyer italià. Bagnaia, en la pretemporada, va transmetre les seves sensacions, assegurant que semblava que havien agafat els punts forts de la GP22 i la GP23 i havien assolit una barreja ideal.
Michele Pirro, pilot provador de Ducati amb un gran pes en l’evolució del fabricant de Borgo Panigale des del 2012, s’ha mostrat certament molest pels intents d’alguns sectors de la premsa a treure mèrit al rendiment de Bagnaia a Jerez insinuant que la desavantatge de moto de Márquez era insalvable. “Personalment, lamento que continuem parlant de la comparació entre aquestes dues motos. Sens dubte, la GP24 és una millora respecte a la GP23. No obstant això, m’agradaria subratllar una cosa: no hi ha ni mig segon entre les dues motos com alguns poden pensar, però especialment en aquestes últimes cinc voltes del GP d’Espanya era igual tenir la GP23 i la GP24. Quan estàs tant al límit, el que importa és el teu canell i, sobretot, el talent que tens”, remarcava l’italià.
“Crec que en aquest moment Marc encara no té la Ducati completament dominada. De fet, hi ha algunes àrees que ha d’explorar i conèixer millor. L’any passat, Di Giannantonio va tenir la GP22 sense ni una sola actualització durant tota la temporada, però va treballar intensament per a lluitar pels podis i fins i tot va guanyar una cursa al final de la temporada. Segur que Ducati intentarà ajudar a Marc, però m’agradaria recordar-vos que tots els pilots que han arribat als equips privats mai han tingut el prototip més actualitzat. Però l’important per a MotoGP és que tornem a tenir a un Marc Márquez feliç i somrient al manillar d’una moto. Ducati l’ha ressuscitat i això va més enllà que tingui una GP23 o una GP24″, concloïa Pirro.
En tot cas, Marc Márquez té clar que vol una moto de fàbrica la temporada vinent, i està lluitant perquè el seu pla es compleixi. Serà vestit de vermell en el Ducati Lenovo Team? O en el Prima Pramac? Potser fora de Ducati? Durant les pròximes setmanes tindrem novetats.
Text: Roger Amores / Fotos: Red Bull Content Pool