Carmelo Sanz de Barros, vicepresident primer de la Federació Internacional d’Automobilisme (FIA) i president del Real Automòbil Club d’Espanya (RACE), no ha confirmat l’arribada de Madrid al calendari de la F1 l’any 2026. Ha explicat que, de moment, les úniques informacions que tenen sobre el projecte són a través de la premsa i que no s’està seguint el procés adequat per fer-lo realitat. A més, encara que es portin a terme tots els passos a seguir, podria no entrar dins del mundial per la gran competència que hi ha, però ha mostrat la seva voluntat de tenir un Gran Premi en la capital espanyola. Tampoc ha descartat la coexistència del GP de Catalunya i el de Madrid.
“Hi ha un procés clar per a tenir un gran premi en un lloc, i no crec que s’estigui seguint el procés, ni s’hagin fet els passos a seguir del procés, enfront del que es pot llegir, com es rumoreja”, afirmava Sanz de Barros davant dels mitjans per després avançar que la Federació Espanyola d’Automobilisme, l’organisme competent en aquests casos, no ha rebut el projecte per analitzar-lo. A més, en tractar-se d’un circuit semiurbà, caldria homologar-lo, més enllà dels acords comercials, els quals Madrid ja té tancats segons la premsa, i la FIA també hauria de filtrar la iniciativa. “Quan tens el poder esportiu que l’ha aprovat, el circuit certificat i homologat, i totes aquestes coses han passat, encara hi ha un altre pas, que és que hi ha una gran batalla, i ara més que fa uns anys, de ser inclòs en el calendari, perquè hi ha una llista d’espera. Quan tot això està fet, normalment hi ha un acord comercial, drets de televisió, la qual cosa sigui”, continuava el vicepresident per concloure que la forma amb la qual s’està posicionant aquesta opció “no és la correcta”.
No obstant això, Carmelo Sanz de Barros ha reconegut que vol que la F1 torni a Madrid “com a espanyol nascut a Madrid”. A més, no ha descartat la coexistència d’un GP al Circuit de Catalunya i un a la capital espanyola. “Pot Espanya tenir dues carreres en el calendari? Sí, tenim tres als Estats Units, tenim dos a Itàlia. Per què no? Les hem tingut abans? Sí. És fàcil? No. És possible? És possible, però fins ara amb tota la demanda que tenim, no veig que això sigui una cosa fàcil”, ha tancat.
Així doncs, les màximes autoritats dins dels organismes que gestionen la F1 no només no donen per tancada la inclusió de Madrid, sinó que tampoc descarten la renovació del Circuit de Catalunya. Més enllà dels temes de caràcter esportiu, la política en el relat de les últimes setmanes hi està tenint molt pes, i sembla que ens trobem en una nova guerra Espanya-Catalunya. Veurem com acaba.
Text: Roger Amores / Foto: Red Bull