Nasser Al-Attiyah va tenir una etapa 4 molt accidentada, havent d’aturar la marxa en dues ocasions per a arreglar el seu cotxe, i arribant a ser assistit per Cristina Gutiérrez i Pablo Moreno. El qatarià va sortir a la cinquena especial amb la missió de recuperar el terreny perdut, ja que havia perdut més de mitja hora el dia anterior. Al-Attiyah va aconseguir la victòria, però hores després del final de la prova, la FIA el va sancionar i li va retirar el triomf. Una roda de recanvi del seu Dacia Sandrider va caure durant el recorregut, suposant una penalització de 10 minuts.
El Dacia Sandrider es presentava al Dakar 2025 amb un sistema innovador per a portar més material de recanvi a bord, col·locant rodes de recanvi en el lateral del cotxe perquè tinguin més velocitat de maniobra en cas de punxar-la. No obstant això, no tot són avantatges, i tenir la roda lligada amb una corda en el lateral augmenta les possibilitats de perdre-la en la marxa, i això és el que va passar. Els bots del traçat van fer que una de les rodes de recanvi del Dacia de Nasser Al-Attiyah caigués en el 428 del cronometrat, suposant una sanció de 10 minuts en el temps final de l’etapa i perdent la victòria per tan sols un segon amb Seth Quintero com a beneficiat. Des de Dacia estan intentant que es retiri la penalització, però sembla poc probable que la FIA tiri enrere la decisió.
Els 10 minuts imposats per la federació poden ser determinants, ja que Al-Attiyah torna a ser a 35 minuts de Henk Lategan, i no als 25 que havia quedat quan va travessar la línia de meta. Yazeed Al-Rajhi és segon, 10 minuts per sota del francès, i Mattias Ekström tercer, també 10 minuts per sota del segon. Curiosament, en restar-li la victòria a Nasser Al-Attiyah, torna a tenir-ne 47 al llarg de la seva carrera en el Dakar, i és a tres de les 50 d’Ari Vatanen i Stéphane Peterhansel, qui posseeixen el rècord.
Text: Roger Amores / Fotos: Dakar