La fuga de talent en les files de Ducati a MotoGP

Paolo Ciabatti és l’últim en abandonar el projecte dels de Borgo Panigale
L’equip del Ducati Lenovo treballant. DUCATI CORSE

Ducati s’ha convertit els últims anys en el millor fabricant de MotoGP, mostrant una superioritat insultant i batent tots els rècords. De fet, les cinc primeres posicions del mundial són de pilots que han pilotat una de les vuit motos italianes, amb Brad Binder i la seva KTM quarts com a única excepció. Davant d’aquest escenari, les formacions estan picant a la porta dels tècnics de Ducati, i ja són diversos dels homes de confiança de Gigi Dall’Igna, gran artífex de la màquina de guanyar procedent de Borgo Panigale, els que han passat a formar part d’altres projectes de la graella.

‘Pecco’ Bagnaia abraçant a membres del Ducati Lenovo. DUCATI CORSE

Ducati ha anunciat avui que Paolo Ciabatti, director esportiu de Ducati, abandonarà el seu rol a MotoGP per liderar el nou projecte de la marca italiana a motocross. Mauro Grassilli ocuparà la seva plaça. Però no és l’única baixa que pateixen aquest any. Massimo Bartolini, enginyer del rendiment de vehicles del Ducati Lenovo Team i un dels homes de més confiança de Dall’Igna, va comunicar fa poques setmanes que renunciava al seu càrrec per passar a ser el director tècnic de Yamaha. Amb aquest moviment, es repeteix una situació que ve passant els últims anys: els equips arrabassen tècnics a Ducati.

L’equip que més ha repetit aquesta pràctica és el de KTM. El cas més sonat és el protagonitzat Francesco Guidotti, que va abandonar el Pramac pràcticament sense avisar als seus dirigents després de 10 anys en l’equip. Va passar a ser el team manager dels austríacs. Fabiano Sterlacchini, que va seguir el mateix camí, va prendre el rol de director tècnic. Christian Pupulin va marxar amb Jack Miller per ser el seu enginyer de pista. Per acabar, Alberto Giribuola, que era enginyer de pista d’Enea Bastianini a Gresini, va abandonar també als de Bolonya per coordinador de caps de KTM.

Més enllà de Massimo Bartolini, Yamaha també ha fet una altra incorporació notable. Marco Nicotra, que formava part del departament d’aerodinàmica a la fàbrica, és a dir, fora dels circuits, passarà a supervisar aquest departament dels japonesos, i ja va aparèixer pel box blau durant el Test de València. Gigi Dall’Igna, que també ha sigut temptat per Honda, no s’ha mostrat mai molt nerviós per aquesta fuga de talents. “Que els nostres enginyers amb més talent marxen? Doncs en formarem a uns altres. Així és la filosofia del nostre projecte: apostar pels joves talents i convertir-los en campions del món, siguin pilots o enginyers”, va assegurar el director general de Ducati Corse.

Veurem si l’estratègia d’arrabassar integrants de Ducati els funciona als altres equips. En tot cas, si repliques només pots empatar-los, no superar-los, però ja seria tot un èxit veient la situació actual.

Text: Roger Amores / Fotos: Ducati Corse

Total
0
Shares
Anterior
Els pilots de l’M-Sport per la temporada 2024 del WRC

Els pilots de l’M-Sport per la temporada 2024 del WRC

Després de la sortida del seu pilot principal Ott Tänak direcció Hyundai,

Posterior
Renovació destacada del Tiguan: Disseny innovador i tecnologia avançada

Renovació destacada del Tiguan: Disseny innovador i tecnologia avançada

Després de dues generacions i 7,6 milions d’unitats venudes, el Tiguan

També et pot interessar
Total
0
Share