El fitxatge de Marc Márquez per l’equip oficial de Ducati ha creat molta expectació. La seva qualitat com a pilot, amb vuit títols mundials, està fora de dubte. Durant la temporada 2024 va firmar 20 podis, i enguany tindrà un any més d’experiència amb la Desmosedici i un prototip amb una evolució de dos anys, ja que passa de la GP23 a la GP25. L’1 de setembre a l’Aragó, el cerverí va tornar a guanyar una cursa de MotoGP 1.043 dies després d’haver-ho fet per última vegada. Després d’aquesta “lliçó”, dominant en tots els entrenaments menys el Warm-Up, Jack Miller assegura que tota la graella té por de Márquez i el seu domini.
“Va ser una lliçó per a tots. Sempre ha estat el més gran. Només cal veure el que ja ha aconseguit. Des de la primera sessió d’entrenaments lliures fins a la carrera del diumenge, ens va donar una lliçó de com pilotar a Aragó. Se sentia com en els anys 2015, 2016, 2017, quan ja guanyava allà. Va ser el clàssic Marc. Es veia bé la seva harmonia amb la moto. El dilluns posterior vaig tornar a veure les sessions, inclosa la carrera. Em vaig adonar que ho tenia tot sota control. Ens fa por a la resta perquè sabem el dominant que pot ser quan està còmode i sa”, recorda Jack Miller sobre el GP d’Aragó a Motorland del 2024.
En mencionar que “sempre ha estat el més gran”, el pilot australià va ser preguntat per l’etern debat que envolta sempre al cerverí al llarg de tota la seva carrera esportiva: ha sigut millor pilot Marc Márquez o Valentino Rossi? “Marc té el seu propi caràcter, ‘Vale’ també. L’època de Valentino va abastar dues dècades. Cal reconèixer-li a ‘Vale’ com va desenvolupar el seu estil de pilotatge al llarg de la seva carrera. També, va ser molt dominant tant en Honda com en Yamaha. Però la història de Marc continua, encara no ha arribat al final. Quan acabi, podrem decidir”, escapava amb classe de la pregunta trampa Jack Miller.
Aquesta temporada, Jack Miller torna al Prima Pramac, formació de la qual va formar part les temporades 2018, 2019 i 2020, just abans de fer el salt a l’equip oficial de Ducati. En aquesta ocasió, ho fa per formar part de la primera temporada de la nova aventura de l’equip de Paolo Campinoti sent l’equip satèl·lit de Yamaha, amb material de fàbrica.
Text: Roger Amores / Fotos: Red Bull Content Pool