La Ducati Desmosedici és un prototip que està dominant amb autoritat a MotoGP. Els de Borgo Panigale han fabricat una màquina quasi perfecta de guanyar. Això els apropa a xifres de rècords històrics, i en tenen un entre cella i cella. Amb les 19 victòries consecutives que acumulen des de la temporada passada fins a la més recent a Termas de Río Hondo de Marc Márquez, són només a una de les 20 que va sumar MV Augusta els anys 1968 i 1969 amb Giacomo Agostini, la segona xifra més alta d’aquest rànquing. Honda, fabricant amb més triomfs de la història amb 154, va encadenar-ne 22 entre el 1997 i 1998, amb 15 de Mick Doohan, 4 d’Àlex Crivillé, 1 de Tadayuki Okada, 1 de Max Biaggi i 1 de Carlos Checa. La història clama Ducati, i té aquestes dues fites a tocar.
El mundial arriba al Circuit de les Amèriques, i això té punts positius i negatius per a les aspiracions dels italians de batre els rècords. Ducati només ha guanyat una vegada en la història des que el mundial visita Austin, amb la primera plaça d’Enea Bastianini l’any 2022, encara en el Gresini Racing Team. Això significa que la formació oficial de Borgo Panigale no ha guanyat mai allà. La part bona d’aquesta dada és que el seu màxim rival al recorregut de Texas des de la seva primera cursa el 2013 ha sigut sempre Marc Márquez, amb 7 victòries de 10 possibles, i ara el tenen en les seves files. El cerverí és el cowboy de Texas.
Curiosament, la cursa prèvia a l’inici d’aquesta brillant ratxa de Ducati va ser la dels Estats Units d’Amèrica, quan Márquez va caure mentre liderava i Maverick Viñales es va imposar després d’una impressionant remuntada. Des d’aleshores, d’aquestes 19 primeres places, Francesco Bagnaia n’ha sumat deu, Marc Márquez cinc, Jorge Martín dues i Enea Bastianini dues. Abans que Viñales trenqués aquest domini, els italians ja en portaven 11, així que Ducati ha guanyat 30 de les últimes 31. Això ja va passar els anys 90 quan Honda va fer les seves 22, ja que si Loris Capirossi i Yamaha no s’haguessin imposat a Eastern Creek, haurien amassat 34 victòries.

Així doncs, Ducati és a només un triomf d’empatar els 20 de Giacomo Agostini amb MV Augusta, i, si ho assoleixen aquest cap de setmana a COTA, el següent objectiu seran les 22 d’Honda. Els italians estan construint un llegat històric.
Text: Roger Amores / Fotos: MotoGP