Un estudi reflecteix que la compra de cotxes a la Xina, es dispara degut a la falta de confiança dels ciutadans en el transport públic.
Des de la Xina, on ja han començat a superar la pandèmia i reprenen la marxa de fàbriques, ens arriba un indici d’esperança. Allà la intenció de compra de cotxes es dispara. Així ho reflecteix un estudi realitzat per la consultora de mercats Ipsos, i segons recull la patronal de concessionaris Faconauto.
La principal raó d’aquest augment es deu, segons l’estudi, a la falta de confiança dels ciutadans en el transport públic. De fet, indica que abans del coronavirus el 34% es decantava per l’ús del cotxe privat. No obstant això, a dia d’avui aquest percentatge ha augmentat fins al 66%. Per contra, l’ús del transport públic passa de ser escollit pel 56% dels enquestats xinesos a únicament el 24% després del pas del coronavirus.
Creix, per tant, la intenció d’adquirir automòbils nous a la Xina. El 72% dels enquestats assegura que la crisi del coronavirus li ha servit per enfortir la seva idea d’adquirir un automòbil nou. Al 66% li agradaria adquirir un vehicle nou en els propers sis mesos.
Ipsos també explica que la forma de comprar un vehicle també està canviat després de la pandèmia del coronavirus. Per exemple, el 42% dels enquestats reflecteixen, especialment en aquelles regions més afectades pel virus, que tenen un major interès en la compra en línia d’un vehicle. El 79% es declara a favor del servei a domicili a la postvenda o el lliurament porta a porta.
D’altra banda, el coronavirus ha provocat que els consumidors es preocupin més pels aspectes relacionats amb la seguretat i la salut del vehicle a l’hora de comprar un cotxe. Destaca la seguretat del vehicle (64%), el confort (56%) o aspectes que influeixen en la salut (69%).