Amb l’entrada del Circuit d’Ifema de Madrid a la F1, la presència del Circuit de Catalunya s’ha posat en dubte, arribant a explicar-se que no tindria GP a partir del 2026. Més enllà dels relats llançats des de la capital, la coexistència de dues curses de F1 a Espanya no és impossible, i a Montmeló s’han posat les piles per fer més competent i modern el circuit. En els últims mesos, s’han invertit al voltant de 50 milions d’euros en reformes al Circuit de Catalunya.

Oriol Sagrera, conseller delegat del Circuit i secretari general d’empresa de la Generalitat, junt amb José Luis Santamaría, director general del Circuit, han comparegut davant dels mitjans de comunicació per explicar la situació actual del circuit i el seu futur, i les modificacions estructurals que s’estan duent a terme. Actualment, s’estan instal·lant cortines mecàniques als boxes, llotges insonoritzades, una terrassa coberta de 6.000 metres quadrats i s’està reformant la torre de control. A més, estan creant la “Circuit Rooftop”, una construcció que unirà el paddock amb l’estadi al revolt 10, amb hospitalities i una terrassa amb unes grans vistes. S’espera que pel GP de F1, el 23 de juny, les obres hagin finalitzat. El Circuit té 33 anys, i han volgut fer-li uns retocs perquè tingui un aspecte més actual.
Malgrat que el Circuit de Catalunya és una institució semipública, amb la Generalitat, el RACC i l’Ajuntament de Montmeló al capdavant, s’entén la inversió de 50 milions d’euros de fons públics gràcies al retorn que ofereix. Cada cursa té una repercussió de 250 milions d’euros per l’Àrea Metropolitana de Barcelona, i amb IVA i taxes hoteleres, la recaptació en impostos es calcula al voltant dels 60 milions d’euros.
La direcció del Circuit no té pressa
En tot cas, la F1 continuarà venint a Catalunya els pròxims tres anys i, tal com va dir Stefano Domenicali, CEO de la competició, “per què no poden haver-hi dos Grans Premis a Espanya?”. Estan treballant i negociant la renovació, però des de la direcció del Circuit no tenen gens de pressa; tenen tres anys per arribar a un acord.
Text: Roger Amores / Fotos: Red Bull Content Pool i Circuit de Catalunya