La llegenda d’Opel compleix 50 anys: un peix anomenat Manta

L’Opel Manta, probablement el representant més marí d’una llarga línia de clàssics d’Opel. Aquest any, el cupè amb el raig com a logotip celebra el seu 50 aniversari.

La gamma del Manta s’estén des del Mar Bàltic alemany fins a la costa de el Pacífic nord-americà. El dissenyador cap d’Opel, George Gallion, en una missió secreta, va descobrir per primera vegada el raig de Rüsselsheim.

Un dissabte al matí a 1969, Gallion va embarcar en un avió a París. El dissenyador nord-americà d’Opel havia acceptat reunir-se amb l’equip de el famós investigador marí francès, Jacques Cousteau.

 

Triem el nom” Manta“, va dir Gallion, 51 anys després de la seva missió a París.” En aquell moment, els noms d’animals estaven de moda, el Ford Mustang i el Corvette Stingray van tenir molt èxit als Estats Units. El nostre Manta s’unia a aquest corrent. Ara teníem deu dies per dissenyar un emblema, però no vam poder trobar cap plantilla adequada per a ell “,

 

Llavors Gallion va pujar a l’avió i va observar les imatges produïdes per Cousteau diverses hores. Fins que finalment va descobrir una presa en la qual una gegantesca mantarraya es va filmar des de baix en contrast amb la superfície brillant. Bingo, una gran captura. L’Opel Manta havia trobat la seva identitat i, a partir d’aquest moment, va obtenir l’icònic emblema cromat unit als parafangs davanters.

 

El Manta va debutar a Timmendorfer Strand

L’esportiu Manta celebra la seva estrena al setembre de 1970. La presentació va tenir lloc a Timmendorfer Strand, a la costa alemanya de la mar Bàltic. Per Opel, el Manta va fer un pas cap a un nou territori. “En lloc de fer obsolet un model existent, l’automòbil que presentem s’afegeix com un més a la nostra gamma i satisfà una nova demanda de mercat”, va dir el comunicat de premsa en aquest moment.

 

El Manta era nou, elegant i esportiu, i estava perfectament adaptat a l’època. Els cupès atractius amb capacitat per a quatre persones estaven de moda. La forma i les línies de Manta eren just el que el mercat estava buscant. En el primer any complet de vendes, Opel va vendre 56.200 unitats del Manta només a Alemanya; es fabriquen un total de 498,553 unitats. L’Ascona va compartir la plataforma, la suspensió i els motors. El motor més potent del Manta va ser el 1.9 S de quatre cilindres amb 90 CV, també utilitzat per l’Opel Rekord.

 

La gamma Manta va començar amb el 1.2 de 60 CV a 1972, seguida al novembre del mateix any pel luxós Manta Berlinetta. L’equipament estàndard incloïa volant esportiu, vidre posterior tèrmic, fars halògens, eixugaparabrises elèctrics i sostre de vinil. Els cinc anys de producció es van enriquir amb diversos models especials: “Holiday”, “Plus”, “Swinger” i “Summer Basar” van combinar especificacions de nivell superior amb preus modestos. El Manta GT / E, impulsat per un motor de 1.9 litres i 105 hp amb injecció de combustible Bosch L Jetronic, va aparèixer el 1974. La tendència cap a l’acabat mat en lloc de cromat va continuar amb el Manta GT / E. L’últim model especial va arribar el 1975, poc abans del debut de la Manta B. el “Black Magic” basat en el GT / E era totalment negre amb ratlles taronges en els seus costats

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Anterior
Incidències de mobilitat a la ciutat de Girona l’última setmana d’agost

Incidències de mobilitat a la ciutat de Girona l’última setmana d’agost

Aquesta última setmana d’agost es presenta amb forces obres programades

Posterior
Els cotxes ŠKODA estan entre els més segurs dels seus respectius segments

Els cotxes ŠKODA estan entre els més segurs dels seus respectius segments

Un dels motius és la seva àmplia gamma de sistemes d’assistència

També et pot interessar
Total
0
Share