La nova BMW R 1300 GS: “Next level GS” amb nou motor bóxer i nova suspensió, amb un pes significativament reduït i una major competència GS en tots els aspectes.
BMW Motorrad va establir el nou segment de les enduro de turisme fa més de quatre dècades amb la R 80 G/S. Des de llavors, la BMW GS amb motor bóxer ha estat la líder indiscutible d’és competitiu sector. Per a garantir que això continuï sent així en el futur, BMW Motorrad ha optat per un disseny gairebé completament nou per a la nova R 1300 GS, amb un impressionant estalvi de pes de 12 kg en comparació amb el model anterior.
La peça central torna a ser el llegendari motor bóxer de dos cilindres. El seu nou disseny és més compacte que mai gràcies a una caixa del canvi situada sota el motor i a una nova disposició de l’accionament de l’arbre de lleves. D’exactament 1 300 cc lliurament una potència de 107 kW (145 CV) a 7 750 rpm, desenvolupant un parell màxim de 149 Nm a 6 500 rpm. Això ho converteix, amb diferència, en el motor bóxer BMW més potent mai fabricat en sèrie.
En el centre de la nova suspensió es troba el bastidor principal de xapa d’acer, que a més d’estar significativament optimitzat en termes d’espai d’instal·lació també ofereix majors nivells de rigidesa que el model predecessor. Quant al bastidor posterior, l’anterior estructura tubular d’acer s’ha substituït per una estructura de xapa d’acer d’alumini fos a pressió. La nova guia de roda davantera EVO Telelever amb element flexible i la guia de roda posterior EVO Paralever revisada també proporcionen una precisió de direcció i una estabilitat de marxa encara majors.