La nova sensació, nou Citroën C4 i nou Citroën ë-C4

Des que es van publicar les seves primeres imatges a mitjans de juny, tant el Nou Citroën C4 com la seva versió elèctrica, el Citroën ë-C4, han causat sensació pel seu disseny únic, que aconsegueix unir dos conceptes que fins ara semblaven irreconciliables: l’elegància, l’aerodinàmica i la fluïdesa de les berlines conjugades amb la robustesa i la posició sobre elevada dels SUV.

Una personalitat trencadora que entronca amb la vocació innovadora de Citroën que, des del llançament del primer Citroën C4 en 1928, no ha deixat de llançar propostes que han sabut posar l’estètica al servei de les necessitats de les persones.

Modernitat en un disseny al servei del confort i l’espai interior

En el disseny dels seus vehicles, Citroën mai dóna puntada sense fil. Fins i tot els seus automòbils més audaços deuen els trets que els han fet únics a qüestions pràctiques. Per exemple, la finestra del darrere d’angle invertit del Citroën Ami 6 no va ser un simple caprici estètic de Flaminio Bertoni, sinó que aportava una solució elegant al repte d’oferir un interior confortable i un ampli volum de maleter en només 4 metres de longitud.

En el Nou Citroën C4, les decisions de disseny no s’han pres per casualitat i, en molts dels seus trets, s’han incorporat elements que van assegurar el caràcter pràctic i funcional d’algun dels seus il·lustres antecessors contribuint, a més, a dotar-los d’una personalitat única i inconfusible. Per exemple, la seva línia de sostre única i la seva finestra del darrere inclinada asseguren un excel·lent coeficient aerodinàmic, a més de ser una picada d’ullet al perfil del Citroën GS, un model llegendari pel seu dinamisme i confort.

A la saga, dinamisme i robustesa s’han posat a el servei d’un ampli volum de maleter (380 l), amb un ampli porta que fa molt més senzilla la càrrega. El disseny inclinat del vidre posterior i la part inferior de la porta en vertical optimitzen l’espai interior en un tret que recorda el Citroën C4 Coupé de 2004.

Els Nous C4 i ë-C4 – 100% Electric trenquen els codis en el segment de les berlines compactes amb una posició sobre elevada i una actitud llista per saltar, que s’han aconseguit gràcies a uns voladissos curts combinats amb rodes de gran diàmetre (690 mm) i amb l’alçada lliure a terra de 156 mm. Amb una distància entre eixos llarga (2.670 mm), el cotxe se situa en el centre de el segment de les berlines compactes pel que fa a les dimensions: 4.360 mm de longitud, 1.800 mm d’amplada, 1.525 mm d’altura. Unes cotes que asseguren una visibilitat òptima al volant.

Estèticament, incorpora elements que ja van mostrar la seva utilitat en el Citroën C4 Cactus, com els embellidors dels passos de roda en negre mat i els Airbump®, tota una senya d’identitat de la marca, realçats per insercions de color, que dinamitzen la silueta i asseguren protecció davant els petits frecs del dia a dia.

 

Més informació a Citroën Grup Andreu

 

 

Total
0
Shares
Comentaris 1
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Anterior
Talls de circulació previstos per la setmana del 7 de setembre

Talls de circulació previstos per la setmana del 7 de setembre

Talls de circulació al carrer Miquel Blay i al carrer Santa Clara 7 de setembre

Posterior
Toyota i Honda desenvolupen un generador elèctric portàtil per garantir el subministrament en desastres i emergències

Toyota i Honda desenvolupen un generador elèctric portàtil per garantir el subministrament en desastres i emergències

Toyota Motor Corporation (Toyota) i Honda R & D Co Ltd (Honda)

També et pot interessar
Total
0
Share