La proesa de Maverick Viñales a MotoGP

El de Roses ha fet un pas endavant i és la màxima alternativa a Ducati
Maverick Viñales a Assen. MOTOGP
Roger Amores, periodista i redactor de El Motor de Girona.

Maverick Viñales ha trobat una certa regularitat amb l’Aprilia després de les primeres temporades d’adaptació. Després de les vuit primeres curses de la temporada, el gironí es troba en la cinquena posició de la classificació del mundial, i va tenir el seu cap de setmana somiat en el GP de les Amèriques, on va assolir un doblet. Malgrat ser un pilot que per la seva qualitat individual hauria de lluitar sempre per guanyar, mires la taula de posicions, veus que és el primer no Ducati i poses en el context dels resultats de la resta de companys de fàbrica i s’entén que està firmant una temporada formidable; una proesa.

Maverick Viñales a Austin. MOTOGP

Analitzant numèricament la seva situació actual, Maverick Viñales és cinquè del campionat amb 118 punts, a 82 punts de Jorge Martín, líder del mundial. És l’únic pilot que no corre amb Ducati que es troba a dins del top-5, i un dels quatre que és a dins del top-10. Per entendre la magnitud del que està assolint amb la seva Aprilia, Aleix Espargaró, Il Capitano dels de Noale, qui domina aquesta moto a la perfecció, és novè a 36 punts de Viñales. És important mencionar a Pedro Acosta, sisè, i Brad Binder, setè, que són els altres pilots que amb la seva KTM són dins del top-10, a 17 i 19 punts del gironí. Pel que fa al rookie, és una bogeria la seva temporada de debut.

Si ens fixem en les curses guanyades, Ducati ha tingut un domini aclaparador. De les vuit curses disputades, set han sigut per a un pilot de la marca de Borgo Panigale. Aquestes s’han repartit amb cinc per al vigent campió, ‘Pecco’ Bagnaia, i dues per a Jorge Martín, líder del mundial. L’única victòria que queda per mencionar és precisament la de Maverick Viñales a Austin, fent història esdevenint el primer pilot de MotoGP a guanyar amb tres fabricants diferents, i sent l’única no Ducati que ho fa aquesta temporada. Pel que fa a les Sprint Race, Martín, que és el rei d’aquesta modalitat, n’ha guanyat tres, Bagnaia les dues últimes i Aleix Espargaró la del Circuit de Barcelona – Catalunya. De nou, el pilot de Roses torna a tenir uns registres impressionants, amb dues primeres places en les curses esprint de Portimão i COTA.

Maverick Viñales i Massimo Rivola celebrant la victòria a COTA. MOTOGP

A més, és important mencionar que en el Gran Premi de Portugal va patir un accident per culpa d’un error mecànic en l’última volta mentre rodava en posició de podi. Després de 19 voltes amb un problema en el canvi de marxes, quan es disposava a fer l’últim gir al circuit amb la segona plaça més que assegurada, la moto se li va quedar en punt mort, i en arribar al primer revolt el va llançar pels aires. Després, a Jerez, també van detectar a posteriori una peça més gastada del normal, causa del seu rendiment per sota de les expectatives just un GP després de la seva victòria a Austin. Uns punts que, tenint en compte que a Portugal n’hagués sumat 20, i qui sap quants a Jerez, faria que ara mateix tingués a uns 40 punts el lideratge, és a dir, seria de ple en la lluita pel títol, però la durabilitat d’Aprilia no li ha permès.

Maverick Viñales encara la seva última temporada amb la moto dels de Noale, ja que la temporada vinent correrà per KTM en una moto oficial de la formació Tech3. Veient els punts que tenen Brad Binder i Pedro Acosta, i la capacitat d’inversió superior que té el grup Pierer Mobility, el de Roses espera trobar en els austríacs la peça que li falta per oferir el seu màxim potencial.

Text: Roger Amores / Fotos: MotoGP

Total
0
Shares
Anterior
L’accident entre Max Verstappen i Lando Norris que portarà cua

L’accident entre Max Verstappen i Lando Norris que portarà cua

Els dos pilots van tenir una topada en el GP d'Àustria i van perdre la victòria

Posterior
Una fera nova desafia la carretera: Ford Puma

Una fera nova desafia la carretera: Ford Puma

El Ford Puma, com bé el seu nom indica, arriba amb força al mercat dels SUV

També et pot interessar
Total
0
Share