Home Actualitat La recàrrega d’alt rendiment dels models Audi e-tron
La recàrrega d’alt rendiment dels models Audi e-tron

La recàrrega d’alt rendiment dels models Audi e-tron

0
0

Generalment, la majoria dels processos de recàrrega d’un cotxe elèctric es realitzen a casa  o a la feina, on el factor temps no juga un paper substancial. Per contra, en un viatge de llarga distància cada minut compte, i la càrrega ràpida és essencial. Després d’una parada, el vehicle hauria d’estar llest de nou per a la següent etapa com més aviat millor. Per aquest motiu, molts clients se centren en el valor de la potència de càrrega màxima que admet el seu cotxe elèctric; però la utilitat d’aquest valor és limitada quan es tracta d’avaluar el procés de recàrrega en un terminal de càrrega ràpida.

Silvia Gramlich, experta d’Audi al Desenvolupament del Temps i l’Eficiència de la Recàrrega, declara al respecte: “els clients no haurien interessar-se només en el valor de la potència de càrrega màxima, sinó en com progressa la recàrrega perquè les bateries no s’escalfin. Gràcies, entre altres coses, a una elaborada gestió tèrmica, el sistema de recàrrega de l’Audi i-tron permet un rendiment excepcional durant tot el procés, en comparació amb els nostres competidors “.

L’alta velocitat de recàrrega (kWh / minuts de recàrrega) durant tot el procés és essencial per aconseguir que duri poc temps. En altres paraules: la capacitat de carregar la bateria amb una potència elevada ha d’estar disponible durant el major temps possible mentre es realitza el procés de recàrrega. Els models e-tron d’Audi impressionen precisament per aquesta qualitat.

 

La velocitat de càrrega és més determinant que la potència de càrrega màxima

Els models Audi e-tron cobren avantatge en l’actual àmbit de competència per l’alt rendiment del procés de recàrrega de la bateria, encara que existeixin en el mercat models que ofereixen una potència de càrrega màxima superior. La diferència està en els detalls: la capacitat de sistema de càrrega ràpida HPC (High Power Charging) per proporcionar la màxima potència de sortida possible en el terminal de càrrega pot ser un requisit previ necessari, però no és l’únic factor crucial.

Com a mínim, resulta igual d’important que la bateria admeti un alt consum de corrent elèctric durant una gran part del procediment de càrrega. No obstant això, si el vehicle es recarrega amb la màxima potència durant un període relativament curt i necessita reduir la potència de càrrega abans d’hora, la velocitat de la recàrrega, és a dir, la capacitat de recàrrega de la bateria per unitat de temps, també es redueix de forma simultània. D’aquesta manera, gràcies a una corba de càrrega ideal amb el màxim de potència disponible durant un llarg període de temps, la velocitat de càrrega és el criteri més important pel que fa al rendiment i, en última instància, garanteix una durada curta del procés complet de recàrrega.

 

Sofisticada gestió tèrmica per a una recàrrega més ràpida

La bateria de ions de liti dels models Audi e-tron 55 té una capacitat nominal de 95 kWh (86,5 kWh nets) i ha estat dissenyada per a un llarg cicle de vida. El seu elaborat sistema de gestió tèrmica constitueix la base per a un rendiment equilibrat i una llarga vida útil. La refrigeració líquida assegura que la temperatura de les bateries roman en el rang òptim d’entre 25 i 35 graus centígrads fins i tot quan s’exigeixen les màximes prestacions o quan a l’exterior les temperatures són molt baixes. Els quatre circuits compten amb un total de 40 metres de línies de refrigeració, per les quals circulen 22 litres de refrigerant. Durant la càrrega amb corrent continu i 150 kW de potència, el refrigerant dissipa la calor que es genera com a resultat de la resistència elèctrica interna de la bateria.

El nucli de sistema de refrigeració està confeccionat amb perfils extrudits formant una estructura visualment comparable a un somier de làmines, que es fixa a la carcassa de la bateria des de la part inferior. Per a això, s’utilitza un adhesiu tèrmicament conductiu de nova concepció. L’espai entre la carcassa i cada mòdul de cel s’omple d’un gel termo conductor que transfereix de manera uniforme la calor residual produida per les cel·les de la bateria al refrigerant a través de la carcassa. La separació entre els diferents elements que transporten el refrigerant i les cel·les de la bateria augmenten la seguretat de sistema. Un altre efecte positiu d’aquest elaborat disseny és l’alta resistència que ofereix en cas d’accident.

 

Deixa el teu comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *