Ducati ha reunit en el seu equip oficial la parella més llorejada possible de la graella de MotoGP actual. Entre Marc Márquez i Francesco Bagnaia sumen 11 títols mundials. No obstant això, són dos pilots que tenen una gran rivalitat, també influenciada per la importància de Valentino Rossi en la carrera esportiva del torinès i l’acadèmia VR46, i ja han protagonitzat duels històrics. Davide Tardozzi, cap del Ducati Lenovo, ha desvelat com és la relació entre els dos campions en aquests primers dies com a companys d’equip.

“Crec que quan tens dos nois tan intel·ligents, a més de ser pilots ràpids, és molt més fàcil gestionar-los. Els veig parlar molt, sigui en l’esmorzar o mentre caminen cap a un esdeveniment, s’intercanvien moltes opinions, i això és una mostra d’intel·ligència i col·laboració, la qual cosa em deixa totalment tranquil”, il·lustra un Tardozzi que explica que Márquez “ha entès l’esperit de Ducati” i com “col·laborar amb nosaltres i amb Bagnaia”. El dirigent italià ha explicat que l’ha sorprès molt “la humilitat de Márquez” i que el seu comportament és “millor que bé”.
Ducati té moltes novetats per a la Desmosedici GP25, però com parteix d’una base tan bona, guardaran algunes innovacions per a tenir marge de maniobra amb el rendiment i l’evolució dels rivals. No obstant això, han avançat que no tenen cap problema a seguir dos camins diferents amb Bagnaia i Márquez si així ho demanen, “ho hem fet anteriorment i ho podem tornar a fer”. En tot cas, els primers comentaris dels dos pilots en el test de Barcelona van ser molt similars.
Davide Barana, director tècnic de Ducati, ha revelat que tenen pilotatges lleugerament diferents. Tots dos els agrada frenar fort, però Márquez té un pas pel revolt superior a la resta amb una gran sensibilitat amb el pneumàtic del davant que li permet anar al límit. Així i tot, vol tenir “el motor a la mà”, una resposta més brusca, però Barana creu que és per la influència d’Honda les 11 temporades que ha corregut amb els japonesos. Encara han d’aconseguir “que pugui frenar més fort, tal com fa Bagnaia”.

Els duels Bagnaia-Márquez
La primera entrega de la lluita entre Marc Márquez i ‘Pecco’ Bagnaia va arribar l’any 2021 a l’Aragó. Després de tornar de la terrible lesió en el braç dret, el cerverí es va batre amb un Bagnaia que començava a mostrar el talent que tenia, esdevenint campió del món de MotoGP per primera vegada un any més tard. Aquell dia, l’italià es va imposar al català, però van fer una exhibició de pilotatge al límit. “He cridat molt de la meitat de la cursa fins al final. Tenia les de perdre perquè m’hauria avançat en la recta del darrere amb la velocitat de la Ducati, però ho he intentat en tots els revolts”, reconeixia Márquez.
Enguany també ens van deixar tres duels. El primer, Portimão, quan van anar tots dos a terra mentre lluitaven per la quarta posició. El de Cervera el va avançar per l’interior, va anar lleugerament llarg, i tornant a la traçada, Bagnaia va intentar aprofitar el petit espai que quedava a l’interior, topant en retrobar-se en la línia. Després, a Jerez, van protagonitzar una lluita increïble en les últimes voltes per la victòria. ‘Pecco’ es va tornar a mostrar implacable, però Márquez va demostrar que havia tornat, deixant una batalla que MotoGP va anomenar com “la lluita que serà recordada per anys”. Per acabar, Le Mans va ser l’últim escenari d’aquesta rivalitat quan, després d’una remuntada des de la 13a plaça, li va arrabassar el segon esglaó del podi en l’última volta quan l’italià preparava l’avançament sobre Jorge Martín. El 2025 promet.
Text: Roger Amores / Fotos: Ducati Corse