La bomba va exclatar el dilluns 3 de juny, quan a les sis de la tarda Aprilia anunciava el fitxatge de Jorge Martín. Al GP de Catalunya, Ducati li havia comunicat al madrileny, a través del seu representant, que era l’escollit per sobre de Marc Márquez i Enea Bastianini. La idea dels de Borgo Panigale era deixar al cerverí al Prima Pramac, però no comptaven en el pols públic que els va plantejar el català: “El Prima Pramac no és una opció per a mi”. A partir d’aquest moment, comencen els nervis als dirigents italians, i acaben traint a un Martín que ja havia donat a entendre en públic que només faltava la firma.
El tracte estava fet, al Circuit de Catalunya va haver-hi diverses reunions, i l’entorn de Martín ja confirmava l’acord a tots els amics que tenen al paddock. Les declaracions de Márquez en la roda de premsa del dijous prèvia al GP d’Itàlia, descartant l’opció del Prima Pramac i deixant oberta la porta a abandonar la marca italiana va posar a tothom en alerta. Els dirigents de Borgo Panigale van començar a estar nerviosos, i fins al dissabte a la tarda, quan va arribar Claudio Domenicali, CEO de Ducati, a Mugello, no van prendre cap decisió. Amb el màxim mandatari present, van expressar els seus dubtes amb la decisió presa pocs dies abans, i van decidir que no podien deixar perdre a Marc Márquez.
Ducati va plantejar un tracte entre Márquez i Martín
Tal com han informat diversos mitjans i El Motor de Girona ha pogut confirmar, Ducati va plantejar un contracte on Márquez i Martín es jugaven la plaça segons el rendiment en pista. Hi ha dues versions, que la data límit era el 31 d’agost, qui arribés líder anava a l’equip oficial, i l’altre es quedava en el Prima Pramac amb el mateix material i tècnics de la fàbrica. L’altra hipòtesi és que s’ho jugaven fins a final de temporada. En tot cas, Martín, que ja és líder amb 35 punts d’avantatge sobre el cerverí, va acceptar el tracte, mentre que Márquez ho va rebutjar. És vuit vegades campió del món, i considera que no ha de demostrar a ningú quin tipus de pilot és i pot decidir ell el seu futur.
Hi ha diversos relats sobre el desenllaç d’aquesta qüestió; que si Ducati va decidir que l’escollit era Márquez, si Martín, cansat d’esperar, es va moure i va tancar el fitxatge amb Aprilia… En tot cas, el moment clau és el diumenge a la tarda, després de la cursa, quan el madrileny, junt amb el seu equip, prenen la decisió. La pressió de Márquez va tenir el seu efecte, i és el que té ser un dels millors pilots de la història.
Text: Roger Amores / Fotos: Red Bull Content Pool