A l’abril de 2021, va causar gran estupor a la marca Harley-Davidson la notícia procedent de Brussel·les que la Comissió Europea ha retirat a l’empresa la informació vinculant en matèria d’origen (IU), el que significa que haurà de pagar un «dret compensatori»: des de l’1 de juny de 2021, Harley-Davidson haurà d’abonar drets aranzelaris per un valor total de 56% sobre cada motocicleta que es vengui a la Unió Europea.
Cal recordar que, després que per motius proteccionistes, al juny de 2018 l’Administració Trump decidís aplicar als productes europeus d’alumini i d’acer aranzels respectivament del 10% i del 25%, la UE va contraatacar publicant una llista de productes nord-americans -entre ells, les motocicletes de cilindrada superior a 500 CC- la importació a la UE ha estat des de llavors subjecta a aranzels addicionals. Per a les màquines de Milwaukee, tot això va suposar passar de l’anterior aranzel del 6% a un del 31%. Harley-Davidson no va repercutir el recàrrec a la seva clientela i, en el seu lloc, va assumir per si sola durant un temps el dràstic augment de costos. La situació es va mantenir sense canvis durant una mica més d’un any: des de finals de 2019, gairebé totes les Harleys destinades a Europa s’han produït a Tailàndia i, gràcies a una informació vinculant en matèria d’origen (IU) concedida per la UE, actualment s’està aplicant de nou un moderat aranzel del 6% a la importació d’aquestes màquines.
La intenció de la UE és revocar aquesta IVO i, a més, duplicar des d’ara el «dret compensatori» fins al 50%. En resum, això vol dir que, en el futur, les motocicletes Harley-Davidson de gasolina estaran subjectes a uns aranzels d’importació del 56% independentment del seu lloc de fabricació. L’associació de concessionaris Espanyola i Portuguesa Harley-Davidson ho considera molt injust, ja que ara s’apliquen uns aranzels d’importació molt inferiors als fabricants de motocicletes europeus que exporten els seus productes a EE.UU: un 1,2% per a les màquines de fins a 800 cc, un 2,4% per a les motocicletes de més de 800 cc i un 2,5% per als automòbils.
Matthias Meier, president de l’associació de concessionaris Harley-Davidson d’Alemanya, Àustria i Europa, explica: «La decisió de la UE és contrària a la nostra idea de relacions comercials justes. Genera un enorme desavantatge competitiu per a les nostres motocicletes en comparació amb altres marques i, per tant, un gran impacte en la nostra activitat empresarial com a distribuïdors». Antonio Perlot, secretari general de l’Associació Europea de Fabricants de Motocicletes (ACEM), afegeix: «Fem una crida a la Comissió Europea i al nou Govern d’EE.UU perquè reprenguin un diàleg comercial transatlàntic positiu. Seguirem fent el possible per aconseguir que les dues parts recapacitin i trobin una solució.»
No obstant això, de moment encara no és possible preveure quines conseqüències tindrà la decisió de la UE per al comerç de Harley-Davidson a Europa i per als clients europeus. «Una cosa està clara: tot això és molt més que simplement injust, atès que suposa una amenaça per a la continuïtat del nostre negoci», subratlla Matthias Meier. «Gairebé tots els nostres concessionaris distribueixen exclusivament la marca Harley-Davidson. Les possibles conseqüències afecten a Europa a uns 370 concessionaris i uns 5.500 llocs de treball. I, a tot això, lògicament tampoc podem oblidar les conseqüències per als milers de clients que hi ha a la UE. No volem patir, juntament amb els nostres clients i els aficionats a la marca, les conseqüències d’aquest conflicte comercial de caràcter polític. Per tant, celebraríem que el fabricant de Harley-Davidson presentés un recurs contra la decisió de la UE.»
You really make it appear so easy with your presentation however I in finding this matter to be actually one thing that I think I’d never understand.
It seems too complex and very extensive for me.
I’m taking a look forward on your subsequent post, I’ll attempt to get the hang
of it! Najlepsze escape roomy
I like this blog it’s a master piece! Glad I found this on google..