Ferrari començava la seva segona jornada de tests privats al Circuit de Barcelona-Catalunya el dimecres 29 de gener. El dia estava repartit de tal manera que Lewis Hamilton pilotés l’SF-23 del 2023, mentre que Charles Leclerc tenia programades les seves tandes a la tarda. No obstant això, el pilot britànic va perdre el control del cotxe en el revolt 12, estavellant-se contra la barrera de seguretat i deixant el cotxe greument danyat en la part davantera, xassís i suspensions. L’accident va provocar que l’activitat dels pilots del Cavallino Rampante al circuit acabés aquell mateix dia a les 11 del matí. Hamilton es troba bé i ha sortit pel seu prop peu.

Els mecànics van estar treballant amb l’objectiu que Charles Leclerc pogués rodar, però quan van tenir el monoplaça en condicions, la pista tenia poca visibilitat perquè el sol havia baixat. Així doncs, els dos pilots van marxar de la segona jornada de tests amb molt menys rodatge de l’esperat. L’endemà, Ferrari continua tenint reservat el circuit per a ells, però la planificació és que avui rodin Antonio Giovinazzi, el pilot reserva, i Dino Beganovic, pilot del Prema i de la Ferrari Driver Academy des del 2020. Els de Maranello no han volgut alterar la programació i Leclerc i Hamilton no rodaran avui a Montmeló.
Els pilots titulars de Ferrari podrien tenir un quart dia de test amb aquest prototip del 2023 segons el reglament TPC (tests amb cotxes anteriors) si així ho volguessin, en el test de Pirelli els dies 4 i 5, també a Barcelona. Els italians podrien aprofitar aquesta opció per a compensar a Charles Leclerc, qui s’ha quedat sense una de les jornades d’entrenament en pista que tenia programades per l’accident de Lewis Hamilton.

Text: Roger Amores / Fotos: F1