Marc Márquez, que va travessar la línia de meta en quarta posició aquest diumenge a Assen, va rebre una penalització de 16 segons per anar per sota dels nivells de pressió dels pneumàtics recomanats per Michelin, fet que el va fer caure fins a la desena plaça. Per si no n’hi hagués prou, Márquez va rebre la sanció per passar-se una sola volta del límit i per 0,01 bars. Se’l va veure al llarg de la cursa protagonitzant accions estranyes, com la de deixar-se avançar per Fabio Di Giannantonio, però va haver-hi una acció que va trencar els seus plans: el toc amb Enea Bastianini.
Marc Márquez va explicar posteriorment en els micròfons de DAZN que la topada amb l’italià va ser el desencadenant de la seva irregularitat. Quan liderava el grup perseguidor va veure que feia moltes voltes que rodava per sota del límit de pressió dels pneumàtics, i és quan va decidir deixar-se sobrepassar per ‘Diggia’. Rodant darrere d’una altra moto, el pneumàtic se sobreescalfa, i la pressió augmenta. Així doncs, la intenció en aquell moment de Márquez era tenir sempre a algú per davant i atacar al final, i l’avançament doble de Maverick Viñales al cerverí i a ‘Diggia’ ho corrobora; el de Gresini va tallar gas per no situar-se al capdavant del grup.
“Quan em toca Bastianini, me’n vaig fora en el revolt 1, i no he empès massa ni en el 3 ni en el 4, perquè no sabia si estava brut el pneumàtic. Després he tornat a empènyer, però se m’havien escapat una mica i aquí he trigat un parell de voltes a agafar la temperatura. De fet, en l’última volta estava una altra vegada dins dels paràmetres, però en la penúltima, que jo pensava que estava dins, per 0.01 estava fora”, explicava un Marc Márquez que reconeixia que les condicions climàtiques d’Assen el diumenge van fer molt difícil calcular les pressions, i que de fet molts pilots es van salvar al límit o amb una volta de marge.
A més, va desvelar que és un problema que ja van tenir en el principi de la temporada en diverses curses, ja que quan l’equip no coneix el teu pilotatge, es fa difícil calcular quina és la pressió necessària per a afrontar la cursa. Així doncs, és possible que el gran dels Márquez hagués de gestionar aquesta situació en algun dels primers GP de la temporada.
En tot cas, el Tro de Cervera vol oblidar ràpidament el seu pitjor GP quant a punts de la temporada i centrar-se en el pròxim, aquest cap de setmana a Sachsenring, circuit on ha guanyat totes les curses on ha participat.
Text: Roger Amores / Foto: Red Bull Content Pool