Maverick Viñales ha fet el salt de l’equip oficial d’Aprilia a la KTM del Tech3. A priori pot semblar un canvi estrany, ja que no és la formació de fàbrica, però enguany tots dos box de la marca austríaca comptaran amb el suport de la marca. Resumidament, hi haurà quatre KTM oficials en pista. El de Roses, qui, junt amb el seu nou company d’equip Enea Bastianini, va provar la seva nova moto en el test de Barcelona, va finalitzar dotzè i va tenir unes sensacions immillorables. Amor a primera vista?
“Amb la KTM és tot molt més natural. Sempre he dit que la manera d’accelerar de l’Aprilia no era natural, però amb la KTM, l’aixeques i acceleres. He vingut sense expectatives i marxo amb molt bones sensacions. Crec que és una moto que pot afavorir els meus punts forts, i no penso pilotant. En molts punts he anat a millor respecte a l’altra moto”, explicava Viñales sobre la primera presa de contacte amb la nova moto. “He sortit amb la configuració d’Acosta perquè mesurem més o menys el mateix i m’ha anat perfecte. És molt important sentir-se tan bé pilotant per primera vegada una moto, i a més és positiu perquè significa que ja tenim informació pels circuits on ell ha anat de pressa”, explicava el de Roses fent referència al fet que podrà agafar de referència els set-ups de Pedro.
Entrant més en detall, Mack ha volgut destacar la potència de la KTM. “L’acceleració és una filosofia totalment diferent de l’Aprilia, i crec que traurà la meva millor versió. I corre, eh? M’he trobat una moto molt potent”, deia amb un somriure a la cara. La moto italiana destacava molt en l’estabilitat en els revolts ràpids, però no és una característica que hagi trobat a faltar Viñales en el seu nou prototip. “La moto es comporta molt bé en els revolts ràpids, gira. No m’ha donat cap ensurt, sempre per la línia… Sensacions positives”, desvela afegint que és “una moto menys pesada, més lleugera en els canvis de direcció i amb més velocitat punta”.
Dos aspectes que també van deixar molt satisfet al pilot de la Costa Brava són el dispositiu que baixa la part del darrere de la moto i el de sortida. Un dels grans problemes de Maverick amb l’Aprilia era els inicis de les curses, ja que sempre perdia posicions i havia de remuntar posteriorment. És un dels aspectes que tenia curiositat en provar, només va fer tres intents i assegura que “ja sé per què perdia tantes places en les sortides”. Sobre el dispositiu per a baixar la part del darrere, opina que és “molt més suau i natural”.
Maverick Viñales va batre el rècord a Austin esdevenint el primer pilot de la història de MotoGP a guanyar una cursa amb tres marques diferents; Suzuki, Yamaha i Aprilia. Ara, ja somia amb la quarta. “És possible, és possible, però hem d’estar tranquils i tenir clars els objectius”, conclou.
Text: Roger Amores / Fotos: Tech3 Racing