Sébastien Loeb va bolcar el seu Dacia Sandrider en el quilòmetre 12 de la tercera etapa. Tal com li va passar a Carlos Sainz, el cotxe del francès va acabar danyat, també en la barra de seguretat, i la FIA va decidir que havia d’abandonar la competició. No obstant això, Dacia va recórrer a una apel·lació per a mantenir al francès en competició i sumar punts per Campionat del Món de Rally-Raid, però els comissaris no han acceptat i Loeb va marxar ahir a la nit amb un vol des de Jiddah.
Loeb no va oferir declaracions perquè estava molt decebut amb la resolució del cas, però sí que va emetre un comunicat. “És realment frustrant tornar a Jiddah en lloc d’estar en el cotxe lluitant allà a fora. Sobretot quan veus el que ha passat avui, encara quedava tant per disputar! Amb una hora i quart darrere dels líders, encara no hi havia res perdut. Segur que hauríem sortit molt enrere, però hi havia oportunitats per a aprofitar, però per desgràcia, així són les coses…”, explicava el francès que encara es veia amb possibilitats de lluitar malgrat la situació.
Els responsables de Dacia, tal com ha informat Motorsport, també es van mostrar molt contrariats amb la determinació dels comissaris. “La decisió dels comissaris d’ahir, sincerament, és difícil de digerir. Em sembla frustrant i decebedor perquè, al meu entendre, no es basa en arguments sòlids. La seguretat és molt important, ho entenc, però la línia que han traçat aquí no sembla adequada per a la nostra disciplina, en la qual competim en condicions extremes. El nostre equip va aportar proves per a demostrar que la gàbia antibolcada continuava sent sòlida, i confio plenament en ells. Fins i tot visualment, es pot veure que la seguretat no estava compromesa, així que sí, és difícil d’acceptar”, argumentava el dirigent.
A més, també van desvelar quina va ser la causa de la bolcada de Loeb, al·ludint a “una mala compressió” i no “per forçar en excés”. En tot cas, el nou vegades campió del Mundial de Ral·li és fora del Dakar 2025, i haurà d’esperar al 2026 per a lluitar pel seu primer trofeu Touareg.
Text: Roger Amores / Fotos: Dakar