L’atac final de Norris no és suficient per evitar una nova victòria de Verstappen

El neerlandès guanya i l’australià i Leclerc l’acompanyen al podi d’Imola
IMOLA, ITALY – MAY 19: Max Verstappen of the Netherlands driving the (1) Oracle Red Bull Racing RB20 leads Lando Norris of Great Britain driving the (4) McLaren MCL38 Mercedes during the F1 Grand Prix of Emilia-Romagna at Autodromo Enzo e Dino Ferrari Circuit on May 19, 2024 in Imola, Italy. (Photo by Mark Thompson/Getty Images) // Getty Images / Red Bull Content Pool // SI202405190420 // Usage for editorial use only //

Molt bona sortida de Max Verstappen, que ha conservat la primera plaça. El neerlandès ha situat el cotxe en diagonal en la caixa de sortida per tenir-lo encarat cap al primer revolt. Les quatre primeres posicions s’han mantingut, amb Lando Norris segon, Charles Leclerc tercer i Carlos Sainz quart. Oscar Piastri és cinquè, i ha demostrat tenir molt ritme durant el cap de setmana. Fernando Alonso sortia de boxes, i a la volta 8 ha parat a canviar els pneumàtics tous per posar els durs i fer un undercut. Prioritzar rodar en aire net.

Els qui han muntat el pneumàtic dur, sigui des del principi o havent parat, tenen més ritme, així que sembla que funciona millor. Piastri està posant pressió a Sainz; el McLaren va molt bé en aquest GP. Volta 24, i l’australià fa l’aturada a boxes buscant l’undercut a Sainz. Ferrari decideix no fer parar a l’espanyol i busquen una estratègia totalment diferent. Perden posició, però allarguen la vida útil del seu pneumàtic mitjà amb l’objectiu de tenir un avantatge al final de la cursa.

Sorprenentment, els italians han fet entrar a Sainz en la volta 27, així que ni fan una estratègia diferent ni es defensen de l’undercut, ja que ha perdut la posició amb Piastri; decisió incomprensible. Des de McLaren insinua a Piastri que no faran dues aturades i allargaran el dur més de 30 voltes; serà l’estratègia de tots els pilots principals.

Volta 41, cursa molt estabilitzada. Piastri té un marge de quasi cinc segons amb Sainz. Volta 43, Leclerc és en zona de DRS, ja que ha augmentat el ritme per a atrapar a Norris. Cinc girs més tard, el monegasc ha comès un error, anant recte en una chicane, i ha perdut més d’un segon; tira la tovallola Leclerc.

En la volta 55, a vuit pel final, Norris fa un augment de ritme i vol atacar la primera posició de Verstappen. Fa un gir era a quasi quatre segons, i un cop acabat aquest és a 2,3 segons. Des que s’ha posat a 1,6 segons, Verstappen l’ha començat a controlar, i el manté fora de DRS. Queden tres voltes i el britànic no troba la manera de retallar més.

Finalment, Max Verstappen s’ha endut la victòria després d’aguantar la pressió de Lando Norris, que ha travessat la línia de meta a menys d’un segon. Charles Leclerc ha tancat el podi a Imola.

Text: Roger Amores / Foto: Red Bull Content Pool

Total
0
Shares
Anterior
La desastrosa Sprint de Bagnaia a Le Mans ja té explicació

La desastrosa Sprint de Bagnaia a Le Mans ja té explicació

Ducati assegura que no va haver-hi problemes tècnics en la moto

Posterior
Toyota Espanya llança la gamma 2024 del Toyota Mirai

Toyota Espanya llança la gamma 2024 del Toyota Mirai

Millores en la berlina elèctrica de pila de combustible d’hidrogen (FCEV)

També et pot interessar
Total
0
Share