Home Actualitat L’Audi A8 disposarà d’un sistema de propulsió electrificat de sèrie
L’Audi A8 disposarà d’un sistema de propulsió electrificat de sèrie

L’Audi A8 disposarà d’un sistema de propulsió electrificat de sèrie

0
0
Infografia: Audi
Infografia: Audi

El vaixell insígnia d’Audi, l’A8 disposarà per primera vegada d’un sistema de propulsió electrificat de sèrie. Per això, el motor tèrmic estarà equipat amb tecnologia mild hybrid. Per a l’usuari, això significa un funcionament refinat i millors prestacions, acompanyades per una major eficiència energètica. La base és el sistema elèctric de 48 volts, disponible per primera vegada en el nou Audi A8 com a instal·lació elèctrica principal.

La propulsió utilitzant el sistema mild hybrid (MHEV) d’hibridació lleugera consisteix en dos components principals: primerament, l’alternador / motor d’arrencada (BAS) de 48 volts mogut per corretja, que complementa el motor d’arrencada convencional accionat mitjançant un pinyó d’atac . Aquest últim només és requerit en el nou Audi A8 per a l’arrencada en fred. La bateria de ions de liti situada al maleter actua com acumulador d’energia per al MHEV amb una capacitat de càrrega de 10 Ah i un sistema de 48 volts.

L’avantatge del BAS es fa especialment clara quan el conductor s’aproxima a un semàfor en vermell o una rotonda. Si la llum es posa verd durant la desacceleració mentre el vehicle es prepara per a la detenció, o si a la rotonda apareix una oportunitat per incorporar-se i el conductor deixa anar el pedal de fre, el motor tèrmic s’arrenca immediatament i el cotxe pot accelerar l’instant . Això succeeix gràcies a l’alternador, que està permanentment connectat per corretja al motor tèrmic.

Eficiència i confort

El nou sistema combina eficiència i confort d’una forma molt especial: la quarta generació de l’Audi A8 pot entrar en el mode silenciós de marxa per inèrcia (roda lliure) en una gamma de velocitats d’entre 55 i 160 km / h. A continuació, el vehicle pot rodar amb zero emissions i el motor apagat durant un termini de fins a 40 segons. Quant el conductor toca de nou el pedal d’accelerador, el BAS proporciona una arrencada ràpida i suau del motor. A més, el sistema start / stop convencional d’arrencada i parada del motor tèrmic està actiu des de 22 km / h.

El funcionament del start / stop del nou Audi A8 difereix de sistemes previs, en poder distingir entre situacions de trànsit diferents. Quan la ruta està buida, el BAS arrenca el motor tèrmic amb rapidesa, permetent a l’Audi A8 avançar.  Després de fases llargues de detenció, i si l’usuari vol connectar l’aire condicionat, el motor tèrmic es posa en marxa de forma encara més suau i silenciosa. També s’incorpora una nova funció d’arrencada predictiu: tan aviat com el vehicle de davant comença a moure, el motor arrenca tot i que el pedal de fre estigui encara trepitjat. En aquest supòsit, l’estratègia de control suposa que el conductor seguirà espontàniament el flux del trànsit.

Gestió de dades en el sistema de propulsió

Per aconseguir un alt nivell d’eficiència energètica, el nou Audi A8 equipa una sofisticada gestió del sistema de propulsió, en processar dades de l’itinerari i també informació de la seva xarxa de sensors, que inclou una càmera davantera. La gestió utilitza tota la informació per decidir si l’A8 ha de desplaçar-se en mode de marxa per inèrcia o en mode de recuperació. I recupera energia no només a partir de l’accionament exprés dels frens o en rodar per inèrcia en retenció; també ho fa si desaccelera autònomament, en detectar que s’està massa a prop del vehicle del davant. Totes aquestes funcions són beneficioses, no només per al confort, sinó també pel que fa a l’autonomia. A l’Audi A8, el sistema mild hybrid redueix el consum de combustible en fins a 0,7 litres per 100 quilòmetres respecte al consum que aconseguiria un usuari durant la seva conducció habitual.

Deixa el teu comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *