La temporada amb més debutants de la F1 en els últims 20 anys està deixant escenaris poc comuns en la competició. Quan semblava que la plaça més qüestionada de la graella era la de Jack Doohan a Alpine, arriba un nou rumor que pot ser un terratrèmol al paddock. Després del terrible inici de temporada de Liam Lawson, Red Bull estaria pensant apartar-lo amb efecte immediat. Aquest moviment provocaria l’ascens de Yuki Tsunoda al primer equip de la marca de beguda energètiques, i els austríacs voldrien incorporar a Franco Colapinto com a pilot titular a Racing Bulls.
Els resultats de Lawson en la seva primera temporada com a pilot titular de la F1 des de l’inici són decebedors. En el primer GP de l’any, a Melbourne, el neozelandès no va poder superar la Q1, finalitzant la cursa contra el mur. A la Xina, va ser últim en la classificació de la cursa esprint, 14è en l’Sprint Race i 15è en la cursa normal. En les declaracions posteriors a l’activitat del diumenge, va reconèixer que havia tingut pitjors sensacions que en el primer cap de setmana i que el Red Bull “és un cotxe difícil de pilotar”. Una de les imatges més significants del cap de setmana és l’avançament que li va fer Oliver Bearman, amb un Haas realment inferior al seu monoplaça. Ell creu que necessita temps, però “el marge de reacció en la F1 no és massa gran”, i reconeix que “no estic sent prou bo”.
Helmut Marko, assessor de Red Bull, elogiava el pas endavant de Yuki Tsunoda enguany. “Yuki és un Yuki diferent del d’anys anteriors. Està en el seu millor moment. Òbviament, ha canviat d’entrenador. Té un enfocament diferent. És més madur. Ha tardat, però està funcionant”, destaca el sempre polèmic Helmut Marko. A més, l’assessor va parlar dels rumors d’un possible salt del seient per part de Lawson, i no va tancar el debat. “Sabem on hem de millorar. Ha estat dur per a Liam, hem intentat canviar coses amb la configuració, però no estava content. Sempre hi haurà rumors, hem acabat la cursa i veurem les dades”, explicava.
En cas de prendre aquesta determinació, Red Bull hauria de negociar a tres bandes. En primer lloc, amb Franco Colapinto, qui segur que veuria amb bons ulls entrar d’efecte immediat a la competició amb Racing Bulls. Per l’altra banda, els de la beguda energètica haurien de pagar una compensació per a trencar el contracte de l’argentí amb Alpine, formació a la qual acaba d’arribar. I, per acabar, s’haurien de posar d’acord amb Williams, ja que els de Wantage mantenen part dels drets de Colapinto.

Amb qui no caldria negociar massa és amb Yuki Tsunoda, qui avisa estar preparat per a fer el salt a la formació principal de Red Bull. “Sí, per què no? De cara al Gran Premi del Japó? Sí, al 100%. El cotxe de Red Bull va més de pressa”, afirma contundentment el pilot asiàtic.
Text: Roger Amores / Fotos i vídeo: F1