Home Actualitat Leaf, Juke, Qashqai i X-Trail ja incorporen els primers passos de la conducció autònoma.
Leaf, Juke, Qashqai i X-Trail ja incorporen els primers passos de la conducció autònoma.

Leaf, Juke, Qashqai i X-Trail ja incorporen els primers passos de la conducció autònoma.

0
0

Quan es pensa en conducció autònoma, molta gent pensa en conducció sense conductor, però per a Nissan es pensa sobretot en seguretat. Per Nissan el conductor seguirà ocupant un paper fonamental en el vehicle i el que es tracta és de disminuir l’error humà en la conducció, ja que aquest està present en el 90% dels accidents de trànsit. Per això, atenent a les necessitats de la societat de disminuir els accidents de trànsit, l’altre factor clau és popularitzar aquesta tecnologia, fer que arribi al màxim de gent possible.

En el cas de Nissan. El sistema ProPILOT ja l’incorporen quatre vehicles, el Nissan LEAF (l’elèctric més venut del món), el Nissan Qashqai (el líder dels crossover a Espanya), el nou Nissan JUKE (el pioner del segment B-SUV) i el Nissan X-Trail (el crossover per a l’aventura en família). Més de 350.000 vehicles a tot el món ja incorporen aquest sistema.

El sistema ProPILOT ja l’incorporen quatre vehicles, el Nissan LEAF (l’elèctric més venut del món), el Nissan Qashqai (el líder dels crossover a Espanya), el nou Nissan JUKE (el pioner de el segment B-SUV) i el Nissan X-Trail (el crossover per a l’aventura en família). Més de 350.000 vehicles a tot el món ja incorporen aquest sistema.

El sistema ProPILOT reforça el control del conductor sobre el vehicle assistint a les tasques de guiatge de direcció, acceleració i frenada, de manera que rebaixa l’estrès en la conducció alhora que augmenta la seguretat dels passatgers. Dissenyat per circular per carril únic en autopista, aquest model s’ha optimitzat per funcionar en condicions de trànsit dens o altes velocitats, ja que compta amb l’ajuda d’un radar i diverses càmeres, que ajusten la velocitat respecte al trànsit precedent i mantenen el cotxe al centre de carril.

Sens dubte, la conducció autònoma és un element cada vegada més demandat pel gran públic tal com ho confirma el fet que el 90% dels usuaris particulars que han comprat un Nissan LEAF ho han fet amb el sistema ProPILOT, demostrant que l’usuari de la mobilitat a Espanya està preparat per a la nova tecnologia.

Christian Costaganna, director de Vendes de Nissan Iberia ha declarat que: “A Nissan som conscients que la seguretat és un dels elements més valorats a l’hora d’adquirir un vehicle. Per això, des de la nostra marca, no només és una prioritat incorporar tota la nostra tecnologia al nostre abast sinó fer-la arribar al màxim nombre de persones possible perquè cal disminuir els accidents en carretera i per a això cal reduir l’error humà en la mesura del possible perquè està present en el 90% dels accidents. “.

Les tecnologies més avançades en el nou Nissan JUKE

El nou Juke, en un segment en el qual la tecnologia és la segona raó de compra per a l’usuari, incorpora el sistema ProPILOT juntament amb altres elements de connectivitat com Google Home, Apple Car Play, Android Auto i un paquet complet de serveis connectats, destacant l’actualització dels mateixos des de “el núvol” i WIFI, convertint-se d’aquesta manera en el vehicle que incorpora més elements de connectivitat a un millor preu en tot el segment B-SUV, el segment amb major creixement del mercat. Aquest nou model és el Nissan més connectat de la història.

El nou JUKE ofereix tot un paquet de tecnologies de seguretat que inclou el Sistema anti-col·lisió frontal intel·ligent amb detecció de vianants i ciclistes, reconeixement de senyals de trànsit, control intel·ligent de canvi de carril, alerta de trànsit del darrere i control d’angle mort com a novetat per a Nissan i per a tot el segment. El control d’angle mort avisa el conductor quan un cotxe es col·loca en el seu angle mort i retorna el JUKE al seu carril.

 

ProPILOT 2.0, presentat recentment al Japó

El Nissan ProPILOT 2.0 és una evolució de sistema ProPILOT, i és capaç de connectar-se al sistema de navegació del cotxe per ajudar a l’automòbil que l’equipi a dur a terme certes maniobres i a seguir una ruta predeterminada.

Amb ProPILOT 2.0, per primera vegada, el vehicle pot circular per carril únic sense que el conductor hagi de fer servir el volant “hands off-eyes one” i podrà canviar de carril de manera autònoma. Per la seva banda, el conductor rep ajudes sonores i visuals molt intuïtives quan el sistema li demana que posi les dues mans al volant i confirmi l’inici d’aquestes maniobres mitjançant un interruptor.

Abans d’activar aquestes noves funcions, el conductor ha d’introduir la seva destinació en el sistema de navegació per generar una ruta predeterminada. Quan el vehicle entra a l’autopista, el sistema s’activa i ajuda al conductor a circular per l’autopista en diversos carrils; ofereix assistència per als avançaments, els canvis de carril, fins a arribar a la sortida de l’autopista per defecte. En cada cas el vehicle, disminueix la velocitat i analitza la situació per avançar o prendre el carril corresponent. Això és possible gràcies als sensors de 360º i a la combinació de càmeres, radars, sonars, GPS i dades procedents de mapes 3D, per obtenir informació del terreny en temps real i localitzar de forma exacta el vehicle sobre la carretera.

Quan el sistema ProPILOT 2.0 està actiu, un sistema de control situat a l’habitacle confirma contínuament si el conductor està al cas de la carretera. Si el conductor ignora un avís durant la conducció, el sistema activa els llums d’emergència i redueix la velocitat del vehicle fins a aturar-se totalment. A més, un servei de trucades d’emergència estableix automàticament una connexió d’àudio amb un operador situat en un centre d’atenció telefònica per atendre situacions d’emergència.

 

Sobre Nissan a Espanya

Nissan compta amb cinc centres de producció a Espanya: a Barcelona, ​​Àvila i Cantàbria, on fabrica la furgoneta 100% elèctrica e-NV200, líder de vendes a Europa, i el pick-up Navara. Així mateix, fabrica components per a les plantes de l’Aliança Renault-Nissan-Mitsubishi, té un centre de R + D per a tot Europa, un hub de distribució i un centre de recanvis. Barcelona acull la seu comercial per a Espanya i Portugal, països en els quals Nissan lidera la mobilitat elèctrica i el segment crossover, i compta amb una xarxa de més de 200 punts de venda i postvenda que donen cobertura a tota la Península Ibèrica. A Espanya, Nissan dóna feina a més de 4.500 persones.

 

LEAVE YOUR COMMENT

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *