L’edat mitjana del parc automobilístic a Catalunya es situa en els 12,1 anys

La mitjana d’edat dels cotxes que circulen per Espanya s’ha situat en 13,2 anys, segons dades de la patronal dels concessionaris, Faconauto. Aquesta xifra confirma la tendència negativa que es venia arrossegant en els últims anys i que s’ha vist agreujada per la reculada sofert pel mercat automobilístic l’any passat.

Faconauto recorda que el 2020 es van deixar de vendre uns 350.000 vehicles a causa de la crisi econòmica derivada de la crisi sanitària, el que explica el fort increment d’aquesta estadística, que fa un any se situava en 12,7 anys.

Per Faconauto, aquesta dada tan preocupant posa de manifest, una vegada més, que no sé està abordant amb suficient intensitat la resolució de el problema. Per a això, caldria, en primer lloc, reactivar el mercat, facilitant a l’ciutadà l’adquisició de vehicles més eficients i segurs amb plans de desballestament realment efectius. La matriculació de vehicles nous, segons el parer de la patronal, és la millor garantia per frenar l’envelliment de parc, ja que a més permet retirar de l’mercat d’usats dels cotxes amb més de deu anys, actualment predominants.

De la mateixa manera, Faconauto creu, com ve plantejant el sector, que la mesura que tindria un efecte més positiu sobre el rejoveniment de parc seria abordar definitivament un canvi en la fiscalitat de l’automòbil, que també acceleraria la descarbonització de la mobilitat cap a la que avancem.

La pandèmia, a més, ha frenat la venda de vehicles nous i amb el recent anunci per part de Govern de l’ampliació de el Pla Moves II amb 20 milions d’euros a repartir entre aquelles comunitats autònomes que han esgotat el seu pressupost, no és suficient perquè està enfocat únicament a el vehicle elèctric, tecnologia que encara està madurant en convivència amb altres.

“És important, per tant, afrontar la renovació de parc i dinamitzar el mercat mitjançant plans de desballestament i una reforma fiscal que penalitzi els vehicles més antics i que més contaminin D’altra banda, estem treballant amb el Govern en el Pla MOVES III no només per l’increment de les partides sinó també perquè els milers de vehicles elèctrics automatriculats pels concessionaris tinguin sortida al mercat “, assenyala Juan Luis Fernández, responsable d’Afers Públics de Faconauto.

Analitzant les dades per comunitats autònomes, les edats mitjanes més elevades tornen a estar a Ceuta (15,8), Melilla, (15,4), Castella i Lleó (13,8) mentre que les millors dades corresponen a Catalunya (12, 1), Comunitat Valenciana (12,3) i Comunitat de Madrid (12,4).

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Anterior
El mercat de vehicles usats creix un 1% en el primer trimestre

El mercat de vehicles usats creix un 1% en el primer trimestre

Les transferències de turismes i tot terrenys usats han augmentat en un 1,1% el

Posterior
Balanç de la sinistralitat a les carreteres catalanes fins al 31 de març

Balanç de la sinistralitat a les carreteres catalanes fins al 31 de març

El Servei Català de Trànsit (SCT) informa que aquest 2021, fins al 31 de març,

També et pot interessar
Total
0
Share