Fent proves en llacs congelats, en deserts abrasadors o utilitzant simuladors de conducció d’última generació … els equips d’enginyeria de Ford han treballat a tot el món per desenvolupar un Mustang Mach E totalment elèctric que ofereix una veritable experiència de conducció Mustang als clients de tot el món.
I quan es tracta de saber exactament què és el que altera el pols dels conductors europeus, o els ajuda a relaxar-se, ningú entén millor aquests usuaris que l’equip de les instal·lacions de proves de Ford a Lommel, Bèlgica.
Aquí, les característiques úniques de la suspensió, la direcció, el motor i fins i tot la tecnologia d’assistència al conductor es van combinar per crear un Mustang Mach-E que compleix amb les expectatives dels conductors europeus amb el primer vehicle construït per Ford concebut com a model totalment elèctric.
“Amb la tecnologia actual podem adaptar un vehicle al món virtual, de manera que els nostres primers prototips van encaminats a oferir el caràcter adequat, però, aquest últim 10 per cent crític només pot definir-se a la carretera”, explica Geert Van Noyen, gerent de dinàmica de vehicles de Ford Europa. “La plataforma totalment elèctrica del Mustang Mach-E ens permet adaptar l’excel·lent experiència de conducció a el volant a la carretera de muntanya Trollstigen a Noruega, l’autobahn alemanya o les carreteres secundàries britàniques”.
La clau del caràcter intrínsecament esportiu del Mustang Mach-E són els motors elèctrics de resposta que accionen les rodes i una bateria sota el sòl que fa possible un centre de gravetat baix.
Utilitzant els 100 km de pistes de proves de les instal·lacions de proves de Lommel -que recreen superfícies de carreteres des del paviment belga fins les llambordes francesos, i presentanréplicas de superfícies de carreteres de països com el Regne Unit, Alemanya i Espanya, els enginyers de Ford van incorporar un característic toc europeu
Les carreteres típicament més estretes i revirades d’Europa, amb límits de velocitat més alts que en altres regions, requereixen respostes úniques de la direcció connectada i segura del Mustang Mach-E, recolzada per ajustos especialment seleccionats per als amortidors i barres antibolcada de sistema de suspensió.
Fins i tot els pneumàtics s’han triat especialment per oferir l’equilibri ideal d’adherència i confort de conducció en l’àmplia varietat de superfícies de carreteres i condicions climàtiques de el continent europeu.
Una conducció suau i estable és essencial per a les altes velocitats que es troben a les autopistes europees. L’avaluació de les característiques de creuer a alta velocitat de el model totalment elèctric es va dur a terme a les autopistes alemanyes i en el circuit inclinat de 220 km / h i 4,2 km de les instal·lacions de Lommel.
“L’ús d’energia elèctrica pura significa que l’interior del Mustang Mach-E és molt silenciós, i això fa que sigui encara més important evitar que el soroll i les vibracions no desitjades arribin a l’interior”, explica van Noyen.
Les tecnologies d’assistència al conductor, com el Control de Creuer Adaptatiu amb Stop & Go, el Reconeixement de Senyals de Velocitat i el Centrat de Carril1, són capaços d’interpretar els senyals de trànsit i les marques dels carrils en tot el continent, per garantir que els conductors es beneficiïn de la mateixa experiència de conducció intuïtiva i sense estrès, independentment d’on visquin, treballin o estiguin de vacances.
A més, el lliurament immediat d’energia elèctrica proporciona les respostes esportives preferides dels conductors europeus. El sistema de tracció a les quatre rodes del Mustang Mach-E aplica el parell de forma independent a les rodes davanteres i a les del darrere per millorar l’acceleració i la conducció. Els enginyers de Ford van provar rigorosament el sistema per assegurar-se que ofereixi la quinta essència de la tracció posterior del Mustang en condicions meteorològiques que van des de la neu escandinava fins a l’estiu espanyol.
I la capacitat d’ajustar l’experiència de maneig del Mustang Mach-E no només està en les mans dels enginyers de Ford. Els conductors poden triar entre les maneres de conducció Whisper, Active i Untem. Cada manera ofereix ajustos únics per a la direcció, el pedal de l’accelerador i la sensació de desacceleració, la il·luminació ambiental i fins i tot els sons del vehicle per adaptar l’experiència a l’estat d’ànim del conductor.
Ford també va completar recentment una gira per Noruega – un dels mercats més avançats d’Europa en matèria de vehicles electrificats – amb el Mustang Mach-E, ajudant a proporcionar una visió del funcionament diari de el model usant la infraestructura de càrrega existent.
En condicions reals, el model de bateria d’autonomia estesa i tracció a les quatre rodes amb una autonomia de conducció WLTP de 54.