L’equip Repsol Honda presenta la nova moto sense Red Bull

L’abandonament de el patrocinador austríac deixa una decoració diferent
Les noves Honda de Mir i Marini per la temporada 2024. MOTOGP

L’equip Repsol Honda ha presentat la seva nova moto per la temporada 2024 de MotoGP el dimarts 13 de febrer a Madrid. Com ja s’havia avançat, amb la sortida de Marc Márquez, Red Bull ha abandonat a la marca japonesa, creant un gran buit en la decoració del seu xassís. A més, Repsol, que celebra el seu 30è aniversari al mundial, ha executat una clàusula del contracte que els permetia reduir la seva aportació econòmica aquesta temporada, i Honda, molesta, ha decidit donar-li menys pes i presència en el disseny.

En aquesta nova moto hi destaquen el predomini dels colors blau i vermell, representatius d’Honda. És un disseny molt més buit en espònsors, i el que hi destaca més és el nom de la marca, escrit molt gran en diagonal al lateral de la moto. L’era post-Marc Márquez apunta a ser complicada. En aquesta gran unió entre el cerverí i Honda, havien guanyat 6 campionats del món i 5 triples corones en 10 temporades, resumits en 59 victòries, 101 podis i 64 poles. Els camins s’han separat en la recerca del mateix: el retorn a l’èxit. Tenir a Márquez en l’alineació atreia a més patrocinadors i més ingressos. Han fitxat a Alex Baumgärtel, cofundador de la companyia Kalex, per a reforçar l’àrea de xassís dels prototips de MotoGP, en una mostra clara d’intencions; estan més oberts de ment que mai per construir una moto guanyadora.

Joan Mir, sobre el nou prototip que ha fet servir durant el test de Sepang, s’ha mostrat satisfet en què Honda estigui “treballant molt”, però creu que encara són lluny del rendiment que han de tenir. “No crec que la nostra situació es pugui resoldre en un parell de tests. Intento ser optimista, però molt caut, perquè l’any passat va ser molt difícil i hi ha àrees en les quals encara estem per darrere. Ens han portat un motor molt més potent, però hem de millorar encara la tracció”, explicava el mallorquí.

Joan Mir durant el test de Sepang. MOTOGP

Per l’altra banda, Marini va assegurar que es troben “en el 60% del potencial de la moto”. L’italià va coincidir que la moto “ha millorat”, i que el motor és molt més potent i controlable, però que això els genera “problemes en la tracció”. “El nou motor provoca una mica més de cavallet, perquè té més potència, i quan trobem tracció la moto s’aixeca. Però el cavallet no és el nostre principal problema”, il·lustrava Marini en els tests. A més, el germanastre de Valentino Rossi ha desvelat que s’està esforçant a crear una gran unió entre els quatre pilots d’Honda per treballar junts. “Sobretot jo, estic intentant fer-los entendre que és necessari que ens ajudem els uns als altres, per a arribar a dalt com més aviat millor. Hi ha prou interacció. Després, quan estiguem per a guanyar les carreres, cadascú anirà pel seu costat”, relata.

Luca Marini durant el test de Sepang. MOTOGP

Text: Roger Amores / Fotos: MotoGP

Total
0
Shares
Anterior
Les evolucions de l’Aston Martin d’Alonso pel 2024

Les evolucions de l’Aston Martin d’Alonso pel 2024

El cotxe britànic presenta alguna novetat amb la base del model del 2023

Posterior
Nissan retorna el groc al seu renovat Juke per Sant Valentí

Nissan retorna el groc al seu renovat Juke per Sant Valentí

El fabricant japonès presenta un nou color i millores en aquest model

També et pot interessar
Total
0
Share