No és un SUV i tampoc una berlina, i això és part del seu encant. Es troba en un perfecte punt intermedi que aporta els avantatges dels uns i els altres, amb un disseny trencador que s’anticipa al futur. El nou PEUGEOT 408 arriba per a fer-se un buit en el mercat i de moment trobem 10 claus que haurien de portar-li a l’èxit.
1. Disseny és impactant. Carrosseria de tipus fastback, musculosa gràcies a les seves grans rodes i espectaculars llandes de 20 polzades que aporten robustesa i equilibri. Frontal agressiu presidit pel nou logos de Peugeot de gran grandària.
2. Si no has provat l’i-cockpit t’ho estàs perdent. És l’evolució del lloc de conducció ja després de més de deu anys d’experiència.
3. Dinàmica exquisida, un genuí Peugeot. Destaca per la seva dinàmica de conducció, és divertit i estable. L’electrònica està molt present i ofereix tres diferents maneres d’ús; Elèctric, Híbrid i Sport. La manera híbrida tria de manera automàtica la millor solució en funció de l’ús que fa el conductor i en la manera Sport es gaudeix d’una dinàmica excel·lent, molt capaç de circular ràpid per tota mena de carreteres aïllant als seus passatgers de l’exterior, amb seguretat.
4. Sofisticat i molt tecnològic. Desenvolupat sobre la plataforma multi-energia EMP2, de moment amb una intel·ligent oferta de tres opcions, dos híbrids endollables (PHEV), amb 180 CV i 225 CV, i una versió d’accés a la gamma, de gasolina, amb motor de tres cilindres i 130 CV. Gamma simplificada. Les tres opcions amb caixa automàtica de vuit velocitats, l’EAT8, molt bona en general.
5. La millor opció de moment. Els PHEV disposen d’etiqueta Zero de la DGT. Combinen motor de combustió de gasolina de 1,6 litres i un motor elèctric de 81 kW amb una bateria de 12,4 kWh que ofereix fins a 64 quilòmetres d’autonomia en manera elèctrica.
6. Elèctric, sí, és clar. Arriba al mercat a primers d’any i la versió elèctrica arribarà a finals del 2023 o a principis del 2024.
7. Gran per fora i per dins. El nou Peugeot 408 té el millor dels SUV, sense ser un SUV. Més esportiu, més intel·ligent per a sorprendre i seduir al comprador. 4,7 metres de llarg, 2,8 metres entre eixos i una altura de carrosseria al sòl de 19 cm, més o menys la de qualsevol SUV. Ho té tot per a convèncer.
8. Capacitat de càrrega. Maleter profund amb 471 a 536 litres, depenent de la versió, motors i bateria, i fins a 1.611 litres en abatre els seients posteriors. No és la millor, però està molt bé.
9. Més fàcil. Per al Peugeot 408 hi ha tres nivells d’acabat: Allure, Allure Pack i GT. Part d’una base molt completa que inclou fars LED, llandes de 17 polzades o el climatitzador bizona així com totes les ajudes imaginables a la conducció i sistemes de seguretat integrats i per descomptat tota connectivitat inclosa, amb un complet sistema multimèdia amb connexió sense fil per al telèfon, càmera de visió posterior i control de creuer intel·ligent entre altres coses.
10. L’oferta. El preu d’accés és de 34.850 euros per al gasolina de 130 CV amb acabat Allure i canvi automàtic de vuit velocitats. Les versions híbrides s’ofereixen des de 42.850 euros amb el mateix acabat i 180 CV. El topall de gamma és l’híbrid endollable en acabat GT amb 225 CV (48.400 euros), i de moment hi ha una opció First Edition, versió de llançament amb un preu de 49.450 euros.