Les classes de motociclisme avançades de Ricard Jové amb “El mánager infiltrado”

El català crea un contingut amb DAZN que apropa a l’espectador a l’interior de les curses

El mes de maig d’aquest any DAZN estrenava un nou programa a la seva graella relacionat amb MotoGP. Ricard Jové, mànager esportiu amb un extens recorregut en el mundial, comentarista tècnic de DAZN i col·laborador a BOX MotoGP, passava a assumir el rol de “El mánager infiltrado”, nom del programa, que consistia a convertir-se en una peça més dels equips durant el transcurs d’un Gran Premi. Avui dia, s’han emès tres episodis, un per cada equip o pilot protagonista, i tenint una de les tres categories del mundial representades a cada un d’ells. A més de ser un contingut extremadament exclusiu i innovador, que ens permet viure un GP des de dins d’una forma mai vista abans, serveix com a un gran aprenentatge tècnic, mecànic, de gestió i logístic de com funcionen tots i cada un dels detalls que envolten una cursa.

Graella dels programes de “El mánager infiltrado”. DAZN

Episodi 1: David Muñoz i la gestió dels joves talents

En el primer episodi, Ricard Jové s’instal·la dins de l’estructura de l’equip Boé Motorsports de Moto3 per treballar amb David Muñoz en el Gran Premi del Circuit de Jerez-Ángel Nieto. En aquest, podem veure la inexpertesa, en el bon sentit del terme, d’un pilot que afronta la seva primera temporada completa al mundial, i com gestiona el seu equip un talent tan jove com el de Muñoz, que encara és menor d’edat. En el primer episodi vivim les reunions prèvies a l’inici del GP, les gestions del material per a cada prova, les estratègies per a cada entrenament i les indicacions que dona el pilot després de baixar de la moto al final de les tandes. Al ser més inexpert que els pilots dels programes que veurem més endavant, i també que és el principi de la temporada i la posada a punt és més complexa, podem apreciar com les explicacions són més difícils d’entendre per l’equip, i la solució es fa esperar més.

Malauradament, aquest primer episodi té un final inesperat i prematur, ja que David Muñoz pateix un accident al final de la Q2 i es trenca el turmell esquerre. En l’escena final hi trobem com surt del Centre Mèdic del circuit, com la seva família li dona ànims i com gestiona la frustració de viure un mal moment al principi de la temporada. Entre llàgrimes i preguntes de l’estil “per què tinc tanta mala sort?”, el programa ens mostra un factor molt recurrent en aquest esport: les lesions.

Portada del primer episodi. DAZN

Episodi 2: Augusto Fernández i ser ‘rookie’ a MotoGP

El segon episodi aterra a la categoria reina, MotoGP, i en un equip nou: el GAS GAS Tech 3. A més, el protagonista és Augusto Fernández, el vigent campió de Moto2 que debuta a la categoria, amb el hàndicap de ser l’únic rookie de la temporada, és a dir, competir amb gent que té més experiència que tu a sobre d’aquest tipus de motos. Aquest programa té moments màgics, com quan Augusto Fernández explica que Dani Pedrosa és qui més l’ha ajudat a entendre aquesta moto, quan ensenya i explica com funciona la unitat de control del motor o ECU de la moto (els botons que hi ha pel voltant del manillar) o quan cauen gotes a mitja cursa i el pilot assegura que “m’he cagat”. A més, les reunions prèvies per decidir l’estratègia de cursa i els pneumàtics a utilitzar, comparant amb la resta de pilots de KTM, il·lustren la importància de les decisions en els dies previs i les persones que en formen part.

Per acabar, es crea un gran contrast entre el tracte instructiu i pacient que tenen amb el pilot que tot just és en la seva primera temporada a MotoGP i la necessitat de resultats en un esport que és un negoci i hi ha molts interessos econòmics. De fet, en l’altre costat del box, si hi hagués sigut Pol Espargaró, absent per lesió, segur que hauria tingut una pressió i un grau d’exigència per part de l’equip molt superior, però tenint en compte la situació de Fernández, té un rendiment increïble.

Portada del segon episodi. DAZN

Episodi 3: Fermín Aldeguer i compartir equip amb un rival

El tercer episodi voreja l’excel·lència, portant als dos pilots de l’equip Speed Up de Luca Boscoscuro; Fermín Aldeguer i Alonso López. Aquesta formació té una història certament estranya, més enllà de ser dues de les úniques motos que no tenen un xassís Kalex a la categoria Moto2, perquè tenen dos dels pilots més forts de la graella. A més, la temporada anterior, Aldegeur partia com el pilot més fort de l’equip, i López era es va erigir com una sorpresa, ja que va passar d’un dia per l’altre de ser al sofà de casa seu a ser a sobre de la moto i lluitar per victòries de seguida. Es posa el focus sobretot en l’aspecte de ser companys, amics i, per sobre de tot, rivals en un mateix equip, i les dificultats de conviure amb aquest context. Com va gestionar Aldeguer que el seu company el superés la temporada anterior, que són molt diferents en l’estil de pilotatge i habilitats i que per això les dades tècniques no són gaire útils per l’altre en la comparació, la frustració de no complir les expectatives… L’escena que més impressiona, és quan els dos pilots i tècnic de l’equip ensenyen la telemetría de les seves dues motos a Ricard Jové, demostrant que són molt diferents en el pilotatge i explicant com es llegeixen les línies que apareixen a l’ordinador.

Com a valor afegit al relat, i, en aquesta ocasió, fruit d’un cop de sort, la cursa en la qual es va portar a terme aquesta filmació, la del Circuit de Catalunya, Alonso López va tenir una topada amb Pedro Acosta després d’un duel espectacular entre els dos pilots espanyols, i veiem la seva reacció un cop baixa de la moto. No us ho podeu perdre!

Portada del tercer episodi. DAZN

Text: Roger Amores / Fotos: DAZN

Total
0
Shares
Anterior
La calculadora de Pedro Acosta per ser campió del món a Sepang

La calculadora de Pedro Acosta per ser campió del món a Sepang

El murcià podria fer història i ser el guanyador més jove de la categoria

Posterior
Fermín Aldeguer, molt a prop d’Honda

Fermín Aldeguer, molt a prop d’Honda

El murcià seria l'escollit per substituir a Marc Márquez i pujaria a MotoGP

També et pot interessar
Total
0
Share