Les concessions a MotoGP per posar fi al domini de Ducati

Els organitzadors han presentat el pla d’actuació als sis fabricants
Les dues Ducati oficial liderant la cursa de Sepang. DUCATI CORSE

El director esportiu de MotoGP, Carlos Ezpeleta, va presentar durant el Gran Premi de Sepang el primer esborrany de les mesures que s’adoptaran perquè Honda i Yamaha puguin recuperar el terreny perdut respecte als fabricants europeus. Els japonesos s’han quedat enrere des de la gran evolució en aerodinàmica i els punts d’alçada de les motos liderada per Ducati. La idea seria que aquestes concessions es portin a terme a partir de la temporada 2024. Ducati, malgrat ser la marca més perjudicada, estaria d’acord amb el pla exposat des de l’organització, mentre que KTM i Aprilia demanen més restriccions pels de Borgo Panigale.

El top-4 de la cursa esprint de Sepang, totes de Ducati. DUCATI CORSE

El sistema de concessions vindria marcat per la posició en la classificació de constructors, on Ducati domina amb quasi el doble de punts que el segon classificat, KTM, sent els italians els més limitats. En l’apartat que hi hauria més diferència és en el repartiment de pneumàtics. Actualment, cada pilot disposa de 200 unitats pels GP i tests. Amb el full de ruta exposat per Ezpeleta, els de Ducati passarien a disposar de només 170 pneumàtics, mentre que Yamaha i Honda en tindrien 230. KTM i Aprilia estarien en un punt intermedi. Les dues marques europees no accepten la proposta perquè creuen que Ducati n’hauria de tenir 140, fet que els italians rebutgen, sobretot si els seus dos màxims rivals conserven la xifra de 200 pneumàtics.

No hi hauria un canvi directe en la participació dels tests per Ducati, però en tenir menys gomes per la temporada, haurien de regular-ne el seu ús i, conseqüentment, rodar menys i obtenir menys informació d’aquests entrenaments. De tota manera, el fet de tenir tantes motos en pista ja els dona un extra d’informació, així que no seria un gran perjudici.

Joan Mir durant els tests de Misano. HRC

Pel que fa als wild cards, els japonesos passarien a tenir-ne més, fet que els ajudaria a recopilar més informació en cursa al poder participar-hi amb més motos, mentre que Ducati no tindria cap invitació durant la temporada. En l’apartat dels motors, les marques amb més punts mantindrien la quantitat de set, mentre que la resta augmentarien aquesta xifra, però encara s’ha de definir el número exacte.

Dani Pedrosa durant un wild card. DANI PEDROSA

Des d’Honda, avisen que serà difícil que es portin a terme les concessions “perquè hi ha dos fabricants que estan en contra”, referint-se a KTM i Aprilia. Fabio Quartararo i Joan Mir, dos dels màxims interessats que es facin efectives, han demanat que s’arribi a un acord, i tots dos han destacat que la superioritat numèrica de motos Ducati en pista és un gran avantatge. Marc Márquez, que passarà d’Honda a Ducati, ha assegurat que el mundial necessita “la màxima igualtat possible” entre les diferents marques. “Això beneficia el nivell i als pilots, perquè quan hi ha competència entre constructors, el que es busca és al pilot, no a la moto. En la situació actual, en canvi, es busca més la moto que al pilot. Veurem si funciona de cara al futur”, argumentava el cerverí.

En tot cas, Carlos Ezpeleta espera poder convèncer a les diferents marques implicades per poder fer oficials aquests canvis entre el GP de Qatar, aquest cap de setmana, i el de València, la pròxima setmana, i així les marques japoneses puguin començar a treballar en la remuntada respecte als fabricants europeus.

Text: Roger Amores / Fotos: Ducati Corse, Dani Pedrosa, HRC.

Total
0
Shares
Anterior
Jan Rosa torna al Dakar Classic 2024

Jan Rosa torna al Dakar Classic 2024

El jove copilot repetirà l'experiència en el raid més dur del món

Posterior
L’MG4, el compacte elèctric que val només 18.480 euros

L’MG4, el compacte elèctric que val només 18.480 euros

El model electrificat iguala el preu del seu homònim de combustió

També et pot interessar
Total
0
Share