Les evolucions de l’Aston Martin d’Alonso pel 2024

El cotxe britànic presenta alguna novetat amb la base del model del 2023
El nou AMR24 de la F1. ASTON MARTIN

Aston Martin ha presentat el nou AMR24, el F1 de la temporada 2024 per Fernando Alonso i Lance Stroll. El 2022, el fabricant britànic va finalitzar setè el mundial de constructors, amb 55 punts. La següent temporada, Aston Martin ha fet un gran salt en l’aspecte competitiu, i ha pujat fins a la cinquena plaça, acumulant 280 punts. Pel 2024, tenen l’objectiu de continuar el mateix camí d’evolució, i ser més a prop de les primeres posicions. Amb aquest objectiu, l’AMR24 té moltes evolucions visibles i molts canvis respecte a la temporada anterior.

A simple vista ja es poden veure alguns detalls que varien respecte al disseny anterior. A diferència de la resta de marques que ja han presentat el seu cotxe, Aston Martin ha fet un morro més curt. Han mantingut la suspensió del darrere push-rod al darrere, i han fet servir el mateix sistema per la del davant, que era pull-rod. En la del davant, la inclinació és semblant a la de Red Bull. Al darrere, han optimitzat la suspensió per optimitzar al màxim el flux de l’aire, acomodant la unitat de potència i la caixa de canvis Mercedes. Els sidepods continuen amb la ventilació en la part superior, però han reduït la mida de l’entrada d’aire. Dan Fallows, director tècnic d’Aston Martin, ha desvelat que el cotxe “ha canviat la part del darrere, però la del davant és similar al del 2023”.

Fernando Alonso s’ha mostrat confiat en la feina que han estat fent aquest 2024, i creu que tenen clar el camí que han de seguir. “Crec que hem fet un bon pas endavant aquest hivern, potser no tan gran com l’any passat, perquè l’any passat la base del cotxe anterior era molt pobre. I enguany, la base de l’any passat ja era molt forta. Les nostres forces es van centrar en fer molts experiments i molts canvis per a entendre els problemes, la direcció i els camins que hem de seguir en el cotxe. Vam entendre un munt de coses, tenim la intenció de millorar algunes d’aquestes febleses que vam veure en termes de desenvolupament del cotxe l’any passat que ens va portar en la direcció errònia en alguna ocasió”, il·lustra l’asturià. Alonso també ha fet evident la seva preocupació per la igualtat, ja que creu que hi haurà només dues dècimes de separació entre quatre o cinc marques. “Haver encertat les millores ens farà lluitar pels podis o ser fora del top-10”, ha avançat.

Text: Roger Amores / Fotos: Aston Martin Racing

Total
0
Shares
Anterior
Les Ducati rebaixen mig segon el rècord de pista en el tercer dia de test

Les Ducati rebaixen mig segon el rècord de pista en el tercer dia de test

Bagnaia, Martín, Bastianini i Alex Márquez comanden els temps

Posterior
L’equip Repsol Honda presenta la nova moto sense Red Bull

L’equip Repsol Honda presenta la nova moto sense Red Bull

L'abandonament de el patrocinador austríac deixa una decoració diferent

També et pot interessar
Total
0
Share