Aston Martin ha presentat el nou AMR24, el F1 de la temporada 2024 per Fernando Alonso i Lance Stroll. El 2022, el fabricant britànic va finalitzar setè el mundial de constructors, amb 55 punts. La següent temporada, Aston Martin ha fet un gran salt en l’aspecte competitiu, i ha pujat fins a la cinquena plaça, acumulant 280 punts. Pel 2024, tenen l’objectiu de continuar el mateix camí d’evolució, i ser més a prop de les primeres posicions. Amb aquest objectiu, l’AMR24 té moltes evolucions visibles i molts canvis respecte a la temporada anterior.
A simple vista ja es poden veure alguns detalls que varien respecte al disseny anterior. A diferència de la resta de marques que ja han presentat el seu cotxe, Aston Martin ha fet un morro més curt. Han mantingut la suspensió del darrere push-rod al darrere, i han fet servir el mateix sistema per la del davant, que era pull-rod. En la del davant, la inclinació és semblant a la de Red Bull. Al darrere, han optimitzat la suspensió per optimitzar al màxim el flux de l’aire, acomodant la unitat de potència i la caixa de canvis Mercedes. Els sidepods continuen amb la ventilació en la part superior, però han reduït la mida de l’entrada d’aire. Dan Fallows, director tècnic d’Aston Martin, ha desvelat que el cotxe “ha canviat la part del darrere, però la del davant és similar al del 2023”.
Fernando Alonso s’ha mostrat confiat en la feina que han estat fent aquest 2024, i creu que tenen clar el camí que han de seguir. “Crec que hem fet un bon pas endavant aquest hivern, potser no tan gran com l’any passat, perquè l’any passat la base del cotxe anterior era molt pobre. I enguany, la base de l’any passat ja era molt forta. Les nostres forces es van centrar en fer molts experiments i molts canvis per a entendre els problemes, la direcció i els camins que hem de seguir en el cotxe. Vam entendre un munt de coses, tenim la intenció de millorar algunes d’aquestes febleses que vam veure en termes de desenvolupament del cotxe l’any passat que ens va portar en la direcció errònia en alguna ocasió”, il·lustra l’asturià. Alonso també ha fet evident la seva preocupació per la igualtat, ja que creu que hi haurà només dues dècimes de separació entre quatre o cinc marques. “Haver encertat les millores ens farà lluitar pels podis o ser fora del top-10”, ha avançat.
Text: Roger Amores / Fotos: Aston Martin Racing