Les facilitats i dificultats de Marc Márquez amb la Ducati

El cerverí li explica a Bagnaia les seves sensacions a sobre de la nova moto
Marc Márquez en el test de Sepang. // David Goldman / Red Bull Content Pool

Els tests de pretemporada són les primeres preses de contacte dels pilots amb les noves motos, però en moltes ocasions és difícil treure conclusions dels temps que registren. Això és perquè cadascú enfoca l’entrenament com vol; buscar el time attack, buscar el ritme de cursa, provar peces i millores per desenvolupar la moto… MotoGP ha penjat un vídeo on Marc Márquez explica a ‘Pecco’ Bagnaia com se sent a sobre de la Ducati, i les facilitats i dificultats que troba amb la Desmosedici GP23, comparant-la amb l’Honda.

En l’inici del vídeo, Bagnaia li pregunta si és difícil de pilotar la Ducati, fet que el cerverí defineix com a diferent. L’italià li menciona que l’ha vist pilotant-la com si fos una Honda, i Marc respon que encara ha d’aprendre a córrer amb la seva nova moto, ja que ha estat 11 anys fent-ho amb la de la marca japonesa. I a partir d’aquest moment, arriba la gran revelació de Marc Márquez. “He d’entendre com fer els time attacks. Amb l’Honda entraves al revolt, acceleraves i t’empenyia cap a fora, en canvi, aquesta no gira. Tenir un bon ritme amb la Ducati és bastant senzill”, desvela el vuit cops campió del món. El vigent número 1 li explica que és perquè és una moto “molt estable”, i que potser és una mica més pesada, ja que l’Honda “semblava molt lleugera en els canvis de direcció”. Márquez diu que no l’ha notat més pesada, sobretot comparada amb l’última especificació de la moto japonesa.

Marc Márquez en el test de Sepang. // David Goldman / Red Bull Content Pool

Una conversa molt normal entre dos campions del món de la categoria, xerrant tranquil·lament de motos i les seves sensacions, però una meravella pel públic que no està acostumat a viure aquests moments. A Marc Márquez se li va resistir la volta ràpida en el test de Sepang, circuit que no li agrada gaire, i no va deixar les magnífiques sensacions que havia deixat al test de València. No obstant això, en un circuit poc favorable va tenir un ritme més que decent, així que la lectura de les jornades de test és positiva, sobretot tenint en compte que encara ha d’adaptar el seu pilotatge.

La setmana vinent tenim l’últim test de la pretemporada a Qatar, i tot estarà llest per la primera cursa el 10 de març. Allà és on haurà de ser el més ràpid, allà és on veurem la situació real.

Text: Roger Amores / Fotos: Red Bull Content Pool

Total
0
Shares
Anterior
Carlos Sainz parla del fitxatge de Hamilton per Ferrari

Carlos Sainz parla del fitxatge de Hamilton per Ferrari

El madrileny, sorprès per aquest moviment que el deixa sense cotxe

Posterior
Els pilots més ràpids en la simulació d’Sprint Race de Sepang

Els pilots més ràpids en la simulació d’Sprint Race de Sepang

DiGiannantonio va ser el corredor amb un millor ritme

També et pot interessar
Total
0
Share