Les hores d’infern d’Edgar Canet pel desert en l’etapa 5 del Dakar

El de la Garriga perd totes les opcions de guanyar el títol després de més de 100 quilòmetres sense roda en la segona jornada de marató
Edgar Canet en el Rally Dakar 2026. // Marcelo Maragni / Red Bull Content Pool
Roger Amores, periodista i redactor de El Motor de Girona.

L’etapa 5 del Rally Dakar quedarà sempre en la memòria d’Edgar Canet. Després d’un magnífic inici, en el qual liderava després de més de 200 quilòmetres amb un marge important, va començar el seu “infern”. En el quilòmetre 240, a més de 100 de la meta, la seva roda del darrere va dir prou. Ho va provar de totes les maneres, inclús anant sense roda del darrere, però finalment va haver d’acabar l’etapa amb una roda que un aficionat li havia facilitat. En aquesta agonia, va arribar a la meta amb un registre de 4 hores, 36 minuts i 15 segons, que sumats a les 6 hores de penalització pel canvi de la goma, són més de 10 hores de distància amb el líder. El de la Garriga cau de la lluita pel títol, però es manté en competició per a continuar forjant el que aconseguirà en un futur: ser campió del Rally Dakar.

Així ha narrat Canet el transcurs de l’etapa 5, la segona jornada de marató: “Avui ha sigut més complicat del que esperava, molt dur mentalment, però hem pogut arribar al campament, que era l’objectiu d’avui. En els primers 200 quilòmetres ha sortit tot perfecte: la conducció, navegació… Inclús veia el pilot que havia sortit per davant, així que sabia que tenia un molt bon ritme. En un perill dos, he saltat unes pedres normal i he picat amb la roda del darrere. En la següent recta, el mousse del darrere ha començat a botar; s’havia trencat la llanda del darrere. Els últims 200 quilòmetres han sigut un infern, he estat moltes vegades a punt d’abandonar, però m’he adonat que, si algun dia vull guanyar el Dakar, avui era un dia per a acabar. He fet tot el que estava en les meves mans i he arribat aquí de nit. Demà podré tornar a sortir i m’agafaré totes les etapes que queden com un entrenament“.

Vídeo d’Edgar Canet en l’etapa 5 del Rally Dakar 2026. // WILLY_FOXX (ARNAU MATEU)

El jove pilot català va intentar arreglar la roda del darrere de totes les maneres: amb cinta americana, brides, cintes… Però no quedava gens de mousse, l’escuma que va dins del pneumàtic i que fa la funció de cambra d’aire en les motos off-road. Quan se li havien acabat totes les solucions, Canet va optar per destalonar la roda, treure-la. Això va servir temporalment durant molts quilòmetres, però la llanda va dir prou i es va trencar. En aquest moment va començar a buscar una roda per a acabar, malgrat la penalització. L’helicòpter de l’organització va baixar a suggerir-li en diverses ocasions que abandonés, però Canet només tenia una opció en el seu cap: finalitzar l’etapa. De nit, esgotat i decebut, però ho va aconseguir.

El pilot del Red Bull KTM Factory té molt clar ser objectiu, ser campió del Rally Dakar, i marxar ahir a casa no hauria sigut cap aprenentatge. En l’etapa 5 Edgar Canet va fer un màster de resistència i supervivència, característiques clau en el rally-raid més dur del món. De talent, velocitat i navegació va sobrat, i només li cal reunir experiència. El títol serà seu en un futur, no hi ha més opció.

Text: Roger Amores / Fotos: Red Bull Content Pool

Total
0
Shares
Anterior
Marc Márquez torna als circuits amb una Ducati

Marc Márquez torna als circuits amb una Ducati

El campió de MotoGP reapareix després de la lesió i encén la il·lusió a poc més

Posterior
Aldeguer, operat d’una fractura de fèmur 20 dies abans de la pretemporada

Aldeguer, operat d’una fractura de fèmur 20 dies abans de la pretemporada

El murcià va patir un accident entrenant a València en el Circuit Aspar

També et pot interessar
Total
0
Share